×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لزوم افزایش سرانه فضای آموزشی خوزستان  به ۵.۲ مترمربع برای هر دانش آموز

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان  در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: تعداد ۹۵۰ مدرسه در شهرستان ایذه و باغملک وجود دارد که ۵۵۰ مدرسه سنگی و خطرساز هستند و با توجه به زلزله خیز بودن و فرسودگی مشکلات اساسی را می تواند ایجاد کند.

کوروش مودت افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی این مدارس اعتبار نیاز است که این مقدار، اعتبار سه سال خوزستان در بخش تخریب و باسازی است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار فضای آموزشی و مدرسه در خوزستان وجود دارد تصریح کرد: از این مقدار ۲ هزار مدرسه شامل ۱۰ هزار کلاس درس، تخریبی و فرسوده هستند.

وی سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز را ۴.۸ مترمربع عنوان کرد و اذعان داشت: این مقدار باید به ۵.۲ مترمربع ارتقا یابد و با توجه به تعداد دانش آموزان خوزستان با کمبود ۱۰ هزار کلاس درس مواجه هستیم.

مودت به نیازهای مدارس خوزستان در فصل گرما اشاره کرد و ادامه داد: تعداد ۱۰ هزار کولر گازی و پنج هزار آبسردکن برای مدارس خوزستان در این فصل نیاز داریم.

وی بزرگترین چالش آموزش پرورش خوزستان را کمبود نیروی انسانی به میزان ۱۶ هزار نفر دانست و ابراز کرد: اداره کل با دو نوبته کردن مدارس، پرداخت اضافه کاری و نیروی انتقالی سعی بر حل مشکل کمبود نیروی انسانی داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: پرداخت ۳۹۰ هزار ساعت حق التدریس در هفته نشان از کمبود نیروی انسانی دارد که راه حل آن توسعه بخش تربیت معلم و ظرفیت جذب دانشجو معلم و دو نوبته کردن مدارس است.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار نفر در این بخش کمبود نیرو داریم خاطر نشان کرد: در بخش ابتدایی یک هزار و ۳۰۰ نفر و در متوسطه ۷۰۰ نفر کمبود معلم وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد و سرانه ای به مقدار ۲۲ میلیارد تومان نیاز دارد یاد آور شد: این سرانه سال گذشته یک میلیارد تومان بود و امسال تاکنون ۶۵۰ میلیون تومان، سرانه تخصیص داده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.