×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توقف کشت گیاه کنوکارپوس در خوزستان

استاندار خوزستان در جلسه شورای سلامت خوزستان با بیان اینکه کشت کنوکارپوس باید متوقف شود، گفت به اندازه کافی در این زمینه بحث شده و تصمیم‌های لازم اخذ شده است. اینکه مرتبا به نقطه اول برگردیم، تنها گم کردن مساله است.

دکتر غلامرضا شریعتی، اظهار کرد:  عامل تنگی نفس شهروندان در فصل پاییز، کنوکارپوس مشخص شده و در این راستا تصمیم گرفته شده است که کنوکارپوس هرس شود. مرجع علمی و تخصصی این مساله، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست است و اینکه هر دستگاه بخواهد دستگاه دیگری را زیر سوال ببرد، درست نیست.

استاندار خوزستان عنوان کرد: شهرداری مکلف به هرس درختان کنوکارپوس است و امسال آنگونه که باید و شاید هرس درختان کنوکارپوس را انجام نداده است. سال‌های گذشته کیفیت هرس درختان کنوکارپوس عالی انجام شد اما امسال کیفیت کار مانند سال‌های گذشته نبود.

وی با اشاره به طرح موضوع آلودگی‌های نفتی به عنوان عامل تنگی نفس پاییزی در خوزستان تصریح کرد: فلرهای نفتی ۱۰۰ سال است که در خوزستان وجود دارند اما در ۱۰ سال اخیر چه چیزی به محیط زیست خوزستان افزوده شده که این اتفاق رخ داده است؟

شریعتی تصریح کرد: آلودگی‌هایی که از جنس زنده نباشند، مشکلات تنفسی به صورت مزمن ایجاد می‌کنند اما گرده گیاه که از موجود زنده می‌آید حمله حاد آسمی ایجاد می‌کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: سال گذشته که هرس درختان خوب انجام شد، تعداد بیماران تنفسی کمتر شده بود اما امسال که هرس ضعیف‌تر انجام شده است، تعداد بیماران مجددا افزایش یافت.

وی با بیان اینکه، در این خصوص نظر حاکمیتی باید اعمال شود، افزود: تا زمانی که من استاندار خوزستان هستم، بر هرس درختان کنوکارپوس تاکید دارم و این تصمیم غیرقابل تغییر است.

استاندار خوزستان بیان کرد: کشت کنوکارپوس باید متوقف شود، در عین حال باید از کنوکارپوس‌های کشت شده مراقبت شود و کسی حق ندارد این درخت را از بین ببرد و در صورتی که کسی که این درخت را از بین ببرد، با وی برخورد خواهد شد. کشت درخت کنوکارپوس در خوزستان را گسترش نمی‌دهیم اما این درخت باید هر سال در خوزستان هرس شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.