×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برپایی نمایشگاه‌های کتاب موجب ارتقای فرهنگ کتابخوانی می شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به ضرورت برپایی چنین نمایشگاههای گفت:  برپایی نمایشگاه‌های کتاب موجب ارتقای فرهنگ کتابخوانی می شود.

آیت الله دکتر محسن حیدری در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، اظهار کرد: جهاد فرهنگی نسبت به جهاد نظامی دارای اهمیت بیشتری است.

وی با بیان اینکه سه نمونه جهاد اصغر، اکبر و کبیر وجود دارد، افزود: جهاد نظامی که دارای سر و صدای زیادی است، از جمله جهادهای اصغر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جهاد کبیر، جهادی همه جانبه است که سیاست، اقتصاد و فرهنگ را در بر می‌گیرد و برعکس جهاد نظامی سر و صدایی ندارد.

وی همچنین تأکید کرد: جهادهای نظامی، اقتصادی و سیاسی در پرتو جهاد فرهنگی تحقق پیدا می‌کند.

آیت الله حیدری برپایی نمایشگاه‌های کتاب را ضروری دانست و عنوان کرد: همه باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تلاش کنند.

وی با تأکید بر ارائه کتاب‌هایی که سطح دانش علمی، سیاسی و مذهبی افراد را افزایش می‌دهد، بیان کرد: نمایشگاه کتاب در صورتی که وسیله‌ای برای روشنگری و هدایت‌گری جامعه باشد، جهاد فی سبیل الله است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کتاب می‌تواند سبب ارتقا سطح دانش افراد جامعه و به دنبال آن رشد و بالندگی کشور شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه، بیان کرد: کتاب دشمن جهل و نادانی است و روح آدمی را آرامش می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.