×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

با حمایت استاندار خوزستان امسال شاهد جهش در تولید هستیم

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه سال گذشته و با توجه به اهمیت حفظ سلامتی مردم و به منظور تسهیل دسترسی مردم سراسر کشور به الکل، استاندار خوزستان بر توزیع عادلانه الکل تولیدی در خوزستان که عمده آن در شرکت الکل سازی رازی توسعه نیشکر است برای تخصیص به همه استانهای کشور از طریق صدور حواله توسط معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت تاکید کرد.

دکتر عبد علی ناصری  اظهار داشت : کارخانه الکل سازی رازی تامین کننده ۸۰ درصد الکل کشور است، که سالیانه ۳۳ میلیون لیتر الکل تولید میکند این کارخانه از اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون ۲۰ میلیون لیتر الکل تولید کرده است.

ناصری در گفتگو با خبرنگار  ما در اهواز، با اشاره به فراز و نشیب های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، اظهار کرد: مدیریت و غلبه بر مشکلاتی که در یک سال اخیر برای مجموعه شرکت های نیشکر در استان بوجود آمده بود، تنها با حمایت یک استاندار مدبر و دوراندیش میسر می شد.

وی افزود: اگر حمایت های استاندار و تصمیم های موثر شورای تامین استان نبود، امکان داشت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با مشکلات عمده ای از جمله کاهش تولید و بیکاری بسیاری از کارکنان خود مواجه شود.

ناصری در ادامه با اشاره تاکید استاندار خوزستان مبنی بر توزیع سریع الکل در سراسر کشور، گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ و اهمیت حفظ سلامت مردم، رییس شورای تامین خوزستان بر توزیع سریع و تسهیل دسترسی مردم اقصی نقاط کشور تاکید کرد.

ناصری همچنین عنوان کرد: هجمه ای که در روزهای اخیر بر استاندار خوزستان وارد شد تعجب آور و دور از انتظار نبود چرا که منافع برخی افراد در تخریب خادمان پاکدست ملت است.

وی خاطر نشان کرد: استاندار خوزستان در جلسه ویدیو کنفرانسی که با رییس جمهور داشتند ضمن پیگیری مشکلات مجموعه های بزرگ نیشکر استان، از تلاش ها و فعالیت های شرکت های توسعه نیشکر و صنایع جانبی حمایت کرد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن اشاره به عملکرد یکساله شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: در پی سیل فروردین ماه سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت شرکت به زیر آب رفت و ما نیز از نظر مالی وضعیت خوبی نداشته و بیم آن داشتیم که حتی نتوانیم حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم.

این استاد دانشگاه  افزود: سیل فروردین ۹۸، حدود پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اراضی نیشکر آسیب وارد کرد و از آنجا که بازسازی این اراضی مستلزم هزینه هنگفت بود و منابع مالی خارجی هم برای آن وجود نداشت، با تکیه به توان داخلی توانستیم برای جبران بخشی از این خسارات ۲۲ هزار و ۶۲۱ هکتار افزایش کشت را در سال گذشته انجام دهیم که به نوعی یک رکورد در کشت محسوب می شود.

ناصری با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی به کشت محصولات غیر نیشکری اختصاص داده شده است، تصریح کرد: که سهم گندم چهار هزار و ۳۰۰ هکتار، کلزا ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار، چغندر ۹۵ هکتار و آفتابگردان ۵۴۳ هکتار بوده است.

مدیر عامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه به علت سرمازدگی در سال ۹۸ میزان تولید شکر به پایین ترین سطح پیش بینی ما یعنی ۳۰۴ هزار تن شکر رسید، اضافه کرد: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۰ رسیدن به ظرفیت ۷۰۰ هزار تن است که برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی هایی انجام‌ شده و در حال آماده سازی پیش نیاز های لازم هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در سالجاری تولید بالغ بر ۵۰۰ هزار تن شکر در برنامه و اولویت شرکت های کشت و صنعت توسعه نیشکر قرار دارد که ضمن رونق تولید پیش نیاز های جهش تولید را نیز آماده خواهیم کرد البته با توجه به ذخایر آبی کافی، امکان تحقق این هدف وجود دارد.

ناصری در ادامه با اشاره به راه اندازی خط تولید گاز CO2 در مرداد ماه سال گذشته، خاطر نشان کرد: روزانه ۲۴ تن و سالانه هفت هزار و ۲۰۰ تن از این گاز تولید و به فروش میرسد که در صنایع دارویی، غذایی و … مورد استفاده قرار میگیرد؛ این گاز از تخمیر ملاس برای تولید الکل و خمیرمایه متصاعد می شود.

ناصری ادامه داد: تا پیش از این گازCO2 که بی بو و بی رنگ است در هوا متصاعد شده و موجب آلودگی محیط زیست می شد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص محصولات کارخانه ام‌دی اف، توضیح داد: این کارخانه با افزایش کیفیت و کمیت محصول خود نسبت به گذشته با اقبال خریداران مواجه شده و تا کنون حدود ۴۶ هزار و ۸۷۶ متر مکعب تخته ام دی اف تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بازار خوراک دام این شرکت با اقبال مواجه نیست، تاکید کرد هنوز دامپروری های صنعتی توجهی به خوراک‌دام صنعتی ندارند؛ از ۴۰ هزار تن خوراک دام تا کنون ۱۸ هزار و ۳۱۸ تن تولید شده که تا شهریور ماه به ۴۰ هزار تن خواهد رسید.

ناصری ادامه داد: در کنار تولید خوراک دام یک گاوداری و دام پروری سنگین دام جهت تهیه مصارف کارکنان شرکت های کشت و صنعت ها را تامین کرده و اگر مازادی وجود داشت روانه بازار میشود.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۴۲ تن گندم تولید شده است، اضافه کرد: بیش از پنج و ۳۸۹ تن کلزا و چهار هزار و ۳۳۷ تن چغندر برداشت شده است همچنین پیش بینی می شود امسال ۱.۵ تن از محصول آفتابگردان در هر هکتار برداشت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.