×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نیروهای دولت وفاق لیبی کنترل پایتخت را به طور کامل در دست گرفتند

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دولت وفاق لیبی اعلام کرد که نیروهای ارتش این دولت توانستند طرابلس پایتخت را از کنترل نیروهای وابسته به ژنرال حفتر خارج کنند.

«محمد قنونو» سخنگوی رسمی دولت وفاق در صفحه عملیات «آتش‌فشان خشم» لیبی در فیس‌بوک نوشت: نیروهای ما توانستند بر مرزهای اداری طرابلس بزرگ سیطره پیدا کنند.

از سوی دیگر،‌ «صلاح النمروش» معاون وزیر دفاع دولت وفاق نیز گفت: نیروهای دولت وفاق صبح امروز به پیشروی خود ادامه دادند و توانستند نیروهای «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر را از طرابلس بیرون کنند.

وی افزود:‌ برخی از فرماندهان ارتش حفتر نیز مجبور به عقب‌نشینی به سمت فرودگاه شهر «بنی‌ولید» در جنوب شرق طرابلس شدند.

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای حفتر دیروز پس از دست دادن کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس و بخش‌هایی از منطقه «قصر بن غشیر» از دو منطقه «وادی الربیع» و «عین زاره» نیز عقب‌نشینی کردند.

ارتش دولت وفاق لیبی روز گذشته (چهارشنبه) نیز فرودگاه بین المللی طرابلس این کشور را از کنترل نیروهای ژنرال خلیفه حفتر خارج کرده بود.

این فرودگاه  در ۲۷ کیلومتری پایتخت و منطقه قصر بن غشیر قرار دارد.

تلویزیون الجزیره نیز اعلام کرد: دولت وفاق لیبی با پس گرفتن فرودگاه طرابلس، پایان حضور نیروهای حفتر  در جنوب پایتخت را اعلام کرد.

تحولات میدانی در لیبی در حال رخ می‌دهد که قرار است امروز «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار کند.

از سوی دیگر، حفتر نیز روز گذشته برای دیدار با مسئولان مصری با هدف هماهنگی و مشورت درباره اوضاع کنونی لیبی عازم قاهره شد.

ارتش لیبی روز چهارشنبه عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از اشغال شبه نظامیان حفتر را آغاز کرد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر القذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد.

بحران در کشور آفریقایی لیبی در شمال این قاره بعد از ۹ سال، وارد مرحله جدیدی شده است و کشورهای طرفدار هر ۲ دولت مستقر در آن تلاش دارند تا با استفاده از این فرصت، حساب‌های خود را در دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان در کشور بحران زده لیبی تسویه کنند.

ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.