×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دولت برای انتقال آب کارون بودجه دارد اما برای ایجاد شبکه آب و فاضلاب نه!

حبیب آقاجری با اشاره به مشکلات آب استان خوزستان، گفت: متاسفانه شهرهای حوزه انتخابیه فاقد فاضلاب هستند و آب شربی که تحویل مردم داده می‌شود مناسب نیست، این در حالی است که دولت مدام از نبود بودجه برای ایجاد آب شرب شهری و اصلاح شبکه آب و فاضلاب دم می‌زند اما باید گفت؛ اگر بودجه‌ای برای اصلاح شبکه نیست چرا همزمان در حال انتقال آب کارون به استان‌های دیگر هستید.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله آب و فاضلاب از مهمترین موضوعات شهرستان بندرماهشهر است چراکه با سلامت مردم ارتباط دارد، در شهرک طالقانی و شهرک رجایی به دلیل وجود کانال‌های روباز هر ساله حوادث ناگواری رخ می‌دهد بنابراین انتظار است شورای راهبردی فاضلاب این دو شهرک را ساماندهی و شبکه فاضلاب شهری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه خوزستان آب اضافه ندارد و این شهر تشنه است بیان کرد: انتقال آب نباید منجر به صدمه به منابع آبی استان خوزستان شود چراکه نه تنها مردم استان خوزستان مازاد منابع آبی ندارند بلکه خوزستان خود در تامین منابع آبی با مشکل رو به رو است.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس با تاکید بر اینکه خوزستان منابع آبی مازاد ندارد، گفت: انتقال آب از خوزستان نیازمند تجدیدنظر است بنابراین باید فکر اساسی برای ساماندهی وضعیت انتقال آب در خوزستان کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تامین آب شرب و کشاورزی خوزستان به‌ویژه در شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان و امیدیه با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است در حالی که وضعیت بارندگی در سال‌های اخیر بهتر بوده اما به دلیل احداث سد و انجام کشاورزی در بالادست و عدم مدیریت آب، روستاها و شهرهای پایین دست بدون آب مانده‌اند.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.