×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وضعیت زندگی مردم در مناطق حاشیه‌ ای بندر امام در شان مردم و نظام نیست

رئیس بنیاد مستضعفان امروز در بازدید از محلات محروم بندر امام خمینی گفت: متأسفانه ساکنان این مناطق که عمدتاً مردمی هستند که در زمان جنگ آواره شده اند، به هیچ وجه وضعیت مناسبی ندارند و وضعیت آن‌ها اصلاً در شأن این مردم و نظام اسلامی ما نیست.

سید پرویز فتاح افزود: متاسفانه این مناطق در حاشیه بندر چند میلیارد دلاری است که نام امام خمینی که همواره حامی مستضعفان بود، بر روی آن گذاشته شده است؛ امامی که فلسفه انقلاب او و فلسفه وجودی ما، رفع محرومیت بوده است.

وی ادامه داد: ما باید توجه داشته باشیم که مملکت ما آنقدر ندار نیست که از عهده حل چنین موضوعاتی برنیاید و برای حل این موارد، باید آستین همت بالا بزنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: ساخت منازل مسکونی و محلات جدید بر اساس ضوابط فنی و در شأن مردم بندرامام  خمینی  لازم و ضروری است و ما به عنوان بنیاد مستضعفان آمادگی کامل داریم تا از امکانات در اختیار خود برای خانه دار شدن این مردم استفاده و زمین، سیمان، آهن یا هرگونه مصالحی که در اختیارمان است را برای خانه دار شدن این مردم، به کار بگیریم.

فتاح با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به مناطق دچار آب گرفتگی بندر ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر چمران بیان کرد: از این میزان ۲۰ میلیارد تومان برای تامین لوازم خانگی آسیب دیده در منازل ساکنان این مناطق هزینه شده که نیمی از آن به استان خوزستان منتقل شده است تا هرچه سریع‌تر میان آسیب دیدگان توزیع شود و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای جبران بخشی از خسارات منازل مسکونی مردم در این مناطق تخصیص داده می‌شود.

وی همچنین از توزیع یک بسته معیشتی میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در آبادان، خرمشهر، بندر امام، شهر چمران و ماهشهر خبر داد و گفت: علاوه بر این نیز، پنج هزار بسته معیشتی به بندر امام برای نیازمندانی که فاقد پوشش حمایتی هستند، از سوی بنیاد مستضعفان تخصیص داده شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.