×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

با استفاده از تمامی ظرفیت ها توسعه منطقه آزاد اروند فراهم می شود

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند توسعه این منطقه آزاد را مستلزم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها دانست و گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها زمینه برای توسعه منطقه آزاد اروند فراهم خواهد شد.

حسین گروسی روز یکشنبه در آیین معارفه خود که با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در سرسرای سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار داشت: منطقه آزاد اروند نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی دولت و نظام است زیرا این منطقه سرزمین ایثار و شهادت و پایتخت مقاومت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه با کمک سایر مسوولان آبادان و خرمشهر و کسانی که در جذب سرمایه‌های نوین فعالیت دارند برای پیشبرد اهداف و توسعه منطقه آزاد اروند اقدام خواهد شد گفت: از ظرفیت موجود منطقه و نخبگان، استاندار خوزستان و فرمانداران آبادان و خرمشهر، نمایندگان مردم این ۲ شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه منطقه استفاده می شود.

گروسی آرامش را نیاز مبرم در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: باید بستری برای هم افزایی بین مسوولان و دستگاه‌های اجرای در منطقه آزاد اروند ایجاد شود تا تعهدات عملی گردد.

وی بیان کرد: برای اجرایی شدن تعهدات در مناطق آزاد بخصوص در منطقه آزاد اروند نیاز است برای مناطق آزاد مزیت‌هایی تصویب شده و اجرایی شوند چرا که تاکنون  تنها حدود ۴۰ درصد از قوانین مناطق آزاد اجرایی شده است.

سرپرست جدید منطقه آزاد اروند اظهار داشت: فعالیت و ماموریت مناطق آزاد فرابخشی است، این مناطق بخصوص منطقه آزاد اروند دارای پتانسیل بسیار خوبی است که باید از این پتانسیل‌ها بهره برد.

گروسی ارزآوری، تولید و صادرات را یکی از اهداف منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت:باید از ظرفیت های  این منطقه آزاد برای جذب دانشجوی خارجی استفاده شود چرا که جذب دانشجو از کشورهای اطراف می‌تواند فعالیت در حوزه علمی را در منطقه تقویت کند ضمن اینکه زمینه برای انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی در توسعه و پیشرفت کشور گفت: از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه منطقه آزاد اروند استفاده خواهد شد و این مهم در مدت زمان کوتاه محقق خواهد شد.

گروسی همچنین با بیان اینکه نمی‌توان همه مطالبات مردم را برآورده کرد افزود:با همدلی و هم افزایی بستر برای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند ایجاد خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.