×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توسعه خدمات الکترونیک در دستگاه قضایی خوزستان

حجت الاسلام صادق مرادی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران وفادارش و هفته قوه قضائیه گفت: یکی از اقدامات دستگاه قضایی با توجه به شیوع بیماری کرونا، افزایش و توسعه خدمات الکترونیک می‌باشد.

وی افزود: از جمله این خدمات روند بررسی الکترونیکی پرونده هاست که ماموران رسیدگی به پرونده‌ها و یا شهروندان با دریافت کد سنا می‌توانند به طور الکترونیکی پرونده‌ها را رسیدگی و پیگیری کنند.

حجت الاسلام مرادی از دریافت مجوز افزایش ۱۰ شعب قضایی در استان خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۲ شعبه  قضایی در استان راه اندازی شده است که این افزایش شعب  زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش داده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: همچنین با تلاش مجموعه دستگاه قضایی استان به پرونده‌های قدیمی رسیدگی و حکم صادر و مختومه شده اند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه با حضور آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اقدامات خوبی در جهت حمایت از تولید و مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی صورت گرفت، گفت: در دادگستری کل استان ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد  مبارزه با مفاسد اقتصادی و نظارت و پیگیری حقوق عامه تشکیل و با اطلاع رسانی مردم استان ۲ پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی شناسایی و رسیدگی به آنها در حال انجام است.

حجت الاسلام مرادی همچنین از  شناسایی و دستگیری ۲۱ کار قاچاق کن در دستگاه قضایی استان خبر داد و افزود: برای این افراد پرونده تشکیل  و با افرادی که با ادعای نفوذ  در  دستگاه قضایی اقدامات مجرمانه انجام بدهند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به انجام صلح و سازش در پرونده‌های مختلف  در استان ادامه داد: فرهنگ صلح و سازش یکی از سنت ها و فرهنگ غنی عشایر و اقوام عزیز خوزستان میباشد و  شوراهای حل اختلاف  نقش بسزایی در حل اختلافات و صلح در پرونده‌ها در استان داشته اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین بیان کرد: یکی از اقدامات ابتکاری که توسط دستگاه قضایی استان  برای نخستین بار در کشور انجام شده است ایجاد سامانه ۱۸۵۰ در زمان برگزاری انتخابات بود که مردم با این سامانه تماس و گزارش‌های تخلف انتخاباتی را اطلاع رسانی می‌کردند.

حجت الاسلام مرادی گفت : همچنین با ایجاد انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در قالب اهدای کارت هدیه ، کارت خرید و توزیع بسته های کمک مومنانه از این خانواده ها حمایت و به مشکلات آنها رسیدگی شده است.

وی همچنین از برگزاری برنامه های مختلف   به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان خبر داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.