×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

طرح سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان آغاز شد

کوروش مودت سه شنبه در مراسم نمادین آغاز به کار یک پایگاه سنجش سلامت در مدرسه صابرین اهواز بیان کرد: افتتاح پایگاه های سنجش سلامت در سراسر استان از امروز اول تیر ماه انجام گرفته و تست و غربالگری نوآموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی در این پایگاه ها آغاز می شود.

وی گفت: ۶۱ پایگاه شهری و روستایی و سه پایگاه عشایری در استان امسال فعالیت دارند و نسبت به سال گذشته سنجش سلامت نواموزان ۲۰ روز زودتر آغاز شده است.

مودت ادامه داد: امسال یکصد هزار نوآموز پایه اول ابتدایی  و ۳۰ هزار نوآموز دوره پیش دبستانی غربالگری می شوند و تا پایان شهریور ماه پایگاه ها فعال هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: نوبت گیری از طریق سامانه و توسط مدیران و مسئولان مدارس با مراجعه والدین انجام می شود و کار سنجش نوآموزان بر اساس شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه امسال تعداد افرادی که در پایگاه های سنجش سلامت  فعال هستند افزایش یافته است اظهار داشت: پارسال روزانه ۲۰ نوآموز در هر پایگاه سنجش می شدند که امسال این رقم به روزانه ۳۳ نفر افزایش یافته است.

مودت ادامه داد: امسال تعداد افراد خدمات دهنده در هر پایگاه از ۶ نفر به ۹ نفر افزایش یافته  ودر مجموع ۵۵۰ نفر در پایگاه های سنجش سلامت استان فعالیت دارند.

طبق اعلام آموزش و پرورش بیش از ۱۳ اختلال در طرح سنجش سلامت نوآموزان قابل شناسایی است.

هزینه انجام سنجش سلامت برای هر نوآموز ۵۰۰ هزار ریال است و پیش بینی شده ۱۰ درصد جمعیت هدف نیم بها و پنج درصد به صورت رایگان سنجش شوند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.