×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آیین عزاداری ماه محرم در ۸۰ حسینیه شادگان برگزار می‌شود

امید صبری‌پور  در نشست هماهنگی ویژه برنامه های دهه نخست ماه محرم با حضور هیات امنای هیات‌های مذهبی شادگان افزود:دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری ماه محرم که به هیات های مذهبی شهرستان ابلاغ شده است باید به صورت دقیق رعایت شوند چرا که اولویت این برنامه ها حفظ سلامت مردم است.

وی‌ گفت: اداره تبلیغات اسلامی موظف به برگزاری نشست با هیات امنای هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا برای هماهنگی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی قبل و حین برگزاری مراسم عزاداری محرم است.

صبری پور اظهار داشت: هرگونه آیین عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده تمامی هیات‌های مذهبی و حاضران از ماسک، رعایت فاصله حداقل ۲ متر و حداکثر در بازه زمانی ۲ ساعت در فضای باز و با دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست فرمانداری شادگان افزود: نظارت شبانه بر عزاداری هیات‌ها از سوی مسوولان به صورت مستمر انجام می‌شود و امید است با همکاری و مشارکت خوب مردم شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  در شهرستان شادگان  باشیم.

وی شرایط شیوع ویروس کرونا و روند ابتلا و بستری بیماران در شادگان را شکننده دانست و گفت: در صورت ادامه این روند و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، ناچار به تعطیلی اصناف مشاغل گروه ۲ و سه و اعمال برخی محدودیت‌ها خواهیم بود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شادگان نیز در این نشست گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم الزامی است و در کنار هر هیات و تکیه باید موکب بهداشت برای توزیع ماسک و مواد ضد عفونی دایر شود.

حجت الاسلام سیدمهدی حسینی اظهار داشت: مساجدی که ارتفاع بیش از ۶ متر دارند می‌توانند با یک چهارم ظرفیت آیین عزاداری برگزار کنند ضمن اینکه در فضای باز نیز با ظرفیت یک سوم و با رعایت شیوه نامه بهداشتی آیین سوگواری دهه نخست ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ هیات مذهبی و تکیه در شادگان ثبت شده است گفت: از همه این هیات‌ها و حتی هیات‌هایی که ثبت نشده اند تعهد گرفته شده تا به شیوه نامه‌های بهداشتی در زمان برگزاری آیین های عزاداری پایبند باشند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شادگان افزود: هیات‌ها و افرادی که قصد توزیع نذری بین مردم را دارند باید دارای کارت سلامت و مجوز از سوی مرکز بهداشت شهرستان باشند در غیر اینصورت حق توزیع نذورات را ندارند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.