×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزودن بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب و فاضلاب در خوزستان

محسن درفشان در گفتگو باواحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه سامان دهی انشعابات غیرمجاز طبق یک برنامه ریزی منسجم در حال انجام است خاطر نشان کرد: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز۴ هزار و ۶۶۸ فقره انشعاب غیرمجاز  در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۴۳ رشته انشعاب غیرمجاز تعیین تکلیف و به چرخه فروش آب اضافه گردید.

وی با تأکید بر اینکه تأمین  آب  در تابستان پرتنش کرونایی ۱۴۰۰ دغدغه سقایان آب است ابراز داشت: به‌رغم تأکید بر اهمیت آب و تکرار
مکرر دغدغه‌های تأمین آب؛  تا حس مشارکت  آحاد مردم در مصرف بهینه آب محقق نشود تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد.

درفشان خاطرنشان کرد: انشعاب غیرمجاز در کنار خسارت‌های مالی، با هدر رفت حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا خوزستان  افزود: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن حق انشعاب و آب بها و افزایش مصرف آب بدون درآمد، با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را با اتصال غیراستاندارد در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وجود انشعابات غیرمجاز سبب شده تا مصرف آب شرب بیشتر از تولید آن باشد و تأمین آب را با مشکلات مواجه کند.
وی تاکید کرد: با افزایش پایش ها، پیش بینی می شود ١٢ هزار انشعاب غیرمجاز در نیمه اول سالجاری شناسایی شود.

درفشان افزود: در سال ۹۹ تعداد ۱۶۴۳ انشعاب غیرمجاز در مناطق ۱۳ گانه و نیز حوزه روستاهای الحاقی شناسایی و به مجاز تبدیل‌شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا خوزستان تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش می‌دهد و مهم‌ترین عامل هدر رفت آب و باعث تضییع حقوق مشترکین است و استفاده‌کنندگان از آن، مشمول جریمه ‌شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

درفشان  با بیان اینکه یکی از راهکارهای کمک به رفع مشکل کم‌آبی، برخورد جدی با ایجادکنندگان انشعاب‌های غیرمجاز است، از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.