×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کتاب عربستان از درون

نویسنده: رابرت لیسی

کتاب «عربستان از درون» اثری تحلیلی در ژانر جامعه‌شناسی و ژئوپولیتیکی (جغرافیای سیاسی) است که سعی دارد تا به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هر آن‌چه که یک مخاطب ناآگاه نیاز دارد از عربستان سعودی بداند، بپردازد. بنابراین اگر به آشنایی با منطقهٔ زندگی خود، یعنی خاورمیانه علاقه دارید و یا این‌که کلا از یک سیر و سفر جامعه‌شناسانه بدتان نمی‌آید، به راحتی و با چشمان بسته می‌توانیم پیشنهاد خرید کتاب عربستان از درون را به شما بدهیم! این کتاب که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی انتشار یافته بود، طبعاً تاریخ را تا همان زمان روایت می‌کند و البته لازم به ذکر است که مبدأ این خوانش تاریخی، همان‌طور که در عنوان فرعی اثر دیدید، مربوط به سال ۱۹۷۹ است.

محمدعلی عسگری، مترجمی است که این اثر را به زبان فارسی برگردانده است. کتابی نسبتاً قطور که در قامت ۵۷۶ صفحه از قطع رقعی و با جلد شومیز به چاپ رسیده است.

بخش‌های کتاب عربستان از درون

این کتاب از سه بخش اصلی و ۳۳ فصل اصلی تشکیل شده است؛ بخش اول با نام «مملکت ایمان» بیشتر به مباحث اعتقادی و فرهنگی عربستان می‌پردازد و مسائلی مانند روابط سیاسی، دیالکتیک شیعه و سنی و حتی فوتبال را با تکیه بر مذهب عربستان سعودی تحلیل می‌کند. بخش دوم با عنوان «عربستان در میدان جنگ» بیشتر می‌خواهد جنگ را از منظر عربستان، مردم و خاصه حاکمان و ایدئولوژی‌اش توضیح دهد و به مباحثی مانند توفان صحرا، نبرد الخفجی، طالبان و… می‌پردازد. درنهایت بخش سوم با عنوان «القاعده به وطن باز می‌گردد»، به مهم‌ترین اتفاقات و مسائل فرهنگی یا سیاسی عربستان در دورهٔ یادشده، اعم از ظهور القاعده، گوانتانامو، ملک عبدالله و روز ولنتاین و… می‌پردازد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.