×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عشایر در کنار شوراهای حل اختلاف برای رفع مشکلات مردم همکاری کنند

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مهد عشایر ولایت مدار و انقلابی است گفت: باید از ظرفیت عشایر خوزستان برای کمک به شوراهای حل اختلاف در جهت حل مشکلات و اختلافات در استان استفاده کرد.

قاسم ساعدی امروز شنبه در بازدید از مجتمع های حل اختلاف شماره دو و سه اهواز به همراه معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: باید با کمک گرفتن از ابزارهای عرفی اختلافات مردم در استان را برطرف و مشکلات آنان را کاهش داد.

وی با اشاره به خدمات شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: اعتقاد داریم که شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی، سنگینی کار را از دادگستری بر می دارد و جای بسی خوشحالی است که شورای حل اختلاف توسعه پیدا کرده و ظرفیت های فراوانی در جهت احقاق حق دارد که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد و ما در نظر داریم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در جهت رفع و کاهش مشکلات شورای حل اختلاف گام مؤثری برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان گفت: نظام حقوقی ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است و هرچه به این نظام حقوقی خدمت کنیم به نظم جامعه و پایداری قانون و عظمت آن خدمت کرده ایم.

وی در در ادامه پیرامون رفع مشکلات و تصویب قانون شورای حل اختلاف قول مساعد داد و افزود: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و ارتقاء پیدا کند نتایج بسیار خوبی در کاهش جدی جرائم و افزایش صلح و سازش و گسترش اصلاح ذات البین در بین مردم خواهد داشت.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از تدابیر ریاست قوه قضاییه این است که با برنامه های راهبردی خود و تشکیل جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه تعاملات و موجبات خدمتگزاری هر چه بهتر دو قوه را برای مردم فراهم کند.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در این بازدید بر ضرورت رفع مشکلات و موانع این نهاد مردمی تاکید کرد و گفت: شورای حل اختلاف ظرفیت بسیار ارزشمندی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و ایجاد صلح و سازش دعاوی و اختلافات مردم دارد و این نهاد باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: تقویت شورای حل اختلاف می تواند دستاوردهای بی نظیری در رفع معضلات و کاهش آمار پرونده های حقوقی و کیفری داشته باشد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در خصوص ارتقاء و تقویت این مجموعه با تصویب قانون شورای حل اختلاف و حمایت از آن اهتمام و تلاش کنند.

وی رفع مشکل افزایش حقوق اعضای شورای حل اختلاف را خواستار شد و اظهار داشت: نیروهای خدوم و جهادی شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده های کلان و بسیار مهم نقش ویژه ای دارند و با توجه به اینکه کارکنان شورا ها از بدو تاسیس تاکنون از حقوق و مزایای مطلوبی برخودار نیستند از نمایندگان مجلس می خواهیم که نسبت به حل مشکل آنان همت جدی داشته باشند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.