×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از چذابه به عراق

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ۲ ماه امسال ۱۳۷ هزار و ۷۴ تُن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۳ هزار و ۳۹۷ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال از بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

بهروز قره‌بیگی افزود: میلگرد، تجهیزات نیروگاهی، کلینکر، میوه و تره‌بار، پودر پلی‌وینیل، لوازم‌خانگی، لبنیات و ماهی پرورشی از مهمترین اقلام صادراتی به عراق از بازارچه مرزی چذابه بوده است.

به گفته وی در ۲ ماه نخست پارسال مجموع صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق از بازارچه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و در محدوده شهرستان دشت‌آزادگان، چهار هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال به وزن ۱۱۹ هزار تُن بوده است.

بیشتر کالا‌های صادراتی ایران از مرز چذابه، در استان میسان و در شهر العماره که ۷۰ کیلومتر با مرز بین‌المللی چذابه فاصله دارد تخلیه می‌شود.

ناظر گمرکات خوزستان از کاهش ۴۶درصدی ارزش کالا‌های صادراتی به عراق از مرز شلمچه در ۲ ماه امسال خبر داد.

قره‌بیگی افزود: در این مدت ۳۰۷هزار و ۷۹۴تُن کالا به ارزش ۱۶هزار و ۲۶۰میلیارد ریال از شلمچه به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی نیز ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در ۲ ماه نخست امسال در مجموع ۹۰۵ هزار و ۷۱۱ تُن کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۴۸ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال از گمرکات شلمچه، چذابه، منطقه ویژه اقتصادی، خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، آبادان و اهواز به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی هفت درصد و از لحاظ ارزشی پنج درصد رشد داشته است.

پارسال مجموع صادرات کالا‌های ایرانی به عراق بیش از ۱۰میلیارد دلار بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.