×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کشت و صنعت نیشکر امام خمینی رکوردار تولید شکر بیش از ظرفیت اسمی

محمدرضا عصاره‌نژاد گفت: کشت و صنعت نیشکر امام خمینی در ۳ سال اخیر رکورددار تولید شکر بیش از «ظرفیت اسمی» بوده و در عین حال، توانسته تحوّلی در راه‌اندازی و توسعه صنایع پایین‌دستی ایجاد کند.

وی افزود: این تحوّل در تولید محصولات متنوّع از جمله؛ شکر، اسانس اکالیپتوس، کود فسفاته، زغال، زراعت چوب و… باعث شده تا این واحد نیشکری از جاذبه بالایی برای پذیرش در بازار سرمایه برخوردار باشد.

عصاره نژاد می‌گوید: بر اساس نظر کارشناسان، عرضه سهام این شرکت، بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس در آینده‌ای نزدیک خواهد بود که رونق را به بازار سرمایه بر می‌گرداند و در عین حال، رونق‌بخش این واحد تولیدی نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه صنایع جانبی با جذب سرمایه از مواردی است که با عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس اتفاق می‌افتد و این جذب سرمایه عرصه را برای پایه‌گذاری طرح‌های نوین فراهم می‌کند و اشتغال و تولید را بیش از پیش رونق می‌دهد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی با بیان اینکه مقدّمات پذیرش این واحد نیشکری در بازار سرمایه در حال انجام است، اضافه کرد: به زودی شاهد حضور این شرکت در تابلو بورس خواهیم بود.

تکمیل زنجیره کشت اکالیپتوس

وی به تکمیل زنجیره کشت اکالیپتوس، اشاره کرد و گفت: کارخانه اسانس، تولید زغال و کمپوست از جمله صنایع پایین‌دستی است که با کشت صنعتی اکالیپتوس در این واحد نیشکری ایجاد شده است.

عصاره نژاد از طرح این شرکت برای افزایش کشت اکالیپتوس خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ هکتار به زیر کشت صنعتی اکالیپتوس رفته و امسال نیز این میزان به ۶۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی پیشرفت در روند پیشرفت ساخت کارخانه‌های تولید اسانس اکالیپتوس و تولید کود فسفاته را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: هر کدام از این صنایع بر اساس نیاز و ظرفیت‌های این واحد نیشکری در تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده ایجاد شده است.

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۱۰ هزار تُن شکر

عصاره‌نژاد با اشاره به پایان عملیات کشت نیشکر در سطح حدود یک‌هزار و ۶۱۰ هکتار از مزارع این شرکت، گفت: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، این شرکت در سال بهره‌برداری جدید با تولید بیش از ۱۱۰ هزار تُن شکر، به رکوردی جدید دست می‌یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.