×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ضدعفونی ریه و کاهش عوارض بیماری‌های تنفسی با دمنوش پونه

یکی از خواص دمنوش پونه تقویت ریه به دلیل داشتن رزمارینیک اسید است.

این دمنوش ریه را ضدعفونی می‌کند و از این طریق به داشتن تنفسی راحت کمک می‌کند، به همین دلیل افرادی که در زمان سرماخوردگی دچار گرفتگی بینی و سختی تنفس می‌شوند با استفاده از این دمنوش می‌توانند این مشکل را از بین ببرند.

دمنوش پونه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که این ماده مغذی هم تاثیر زیادی در کاهش عوارض بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی دارد، همچنین مانع مشکلاتی مانند گلودرد در زمان سرماخوردگی می‌شود.

همانطور که گفته شد، یکی از فواید دمنوش پونه داشتن آنتی‌اکسیدان است که باعث می‌شود یک ضدعفونی کننده و ویروس‌کش قوی باشد. مصرف منظم دمنوش پونه مانع اثرگذاری باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن می‌شود، در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت‌های ویروسی کمتر خواهد شد.

از خواص دمنوش پونه در درمان عفونت‌ها می‌توان به درمان عفونت‌های قارچی اشاره کرد، مشکلاتی مانند عفونت قارچی بین انگشتان دست و پا با مصرف منظم دمنوش پونه بهبود پیدا می‌کنند.

خواص دمنوش پونه در سلامت معده و بهبود اختلالات گوارشی بی‌نظیر است. بسیاری از مشکلات معده مانند درد معده هنگام غذا خوردن، نفخ و سوزش معده، ترش‌کردن و… با مصرف این دمنوش بهبود پیدا می‌کنند. این خاصیت پونه به دلیل داشتن فیبر بالای آن است، فیبر ماده‌ای مفید برای سیستم گوارش است. مواد غذایی حاوی فیبر معده و روده‌ها را پاکسازی می‌کنند و زمانی که این مواد به صورت دمنوش استفاده شوند، اثر فیبر در سلامت بدن چندبرابر می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.