×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

محرومیت جامعه از خانواده، تهی شدن از اصالت و هویت است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه خانواده اخلاقی‌ترین نهاد بشری و اصلی‌ترین کانون تعلیم و تربیت است، گفت: اگر جامعه‌ای از این موهبت و کانون محروم شود، آن جامعه را از هویت و اصالت و معنویت تهی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد امروز هفتم مهر در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به جایگاه خانواده در قرآن کریم گفت: خانواده اصلی ترین کانون جوامع بشری است و خاستگاه اصلی ارزش های فطری و انسانی است. این کانون با یک جنگ تمام عیار جهانی مواجه است.

وی اظهار کرد: مودت عاقلانه و گذشت مهربانانه دو اصل تحکیم خانواده است. این دو نکته ای است که آیات قرآن به آن تصریح فرموده است. جهیزیه و مهریه سنگین ملاک ارزش گذاری نیستند. زیبایی چهره و شهرت ایل و تبار نیز ملاک نیستند. اگر ملاک ها در تشکیل خانواده دنیاپرستانه باشد، به جدایی می انجامد.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه خانواده اخلاقی ترین نهاد بشری و اصلی ترین کانون تعلیم و تربیت است، گفت: اگر بعضی بداخلاقی ها در جامعه وجود دارد، ریشه آن در خانواده است. اگر جامعه ای از این موهبت و کانون محروم شود، آن جامعه را از هویت و اصالت و معنویت تهی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در اتحادیه اروپا کشورهایی مثل مجارستان و لهستان به دلیل عدم پذیرش الگوی سبک زندگی همجنس گرایان از سوی اتحادیه اروپا تحریم شدند. این مسأله علت تهاجم به ارزش های اصلی زن است که محور کلیدی خانواده است. این کارها با شعار حقوق زن انجام می شود که هدف آن فروپاشی خانواده است.

موسوی فرد در خطبه دوم نماز درباره فضیلت انتظار فرج گفت: شکل گیری حکومت جهانی نیاز به آمادگی دارد. ما باید ۴ نوع آمادگی در جامعه ایجا کنیم؛ آمادگی فردی، آمادگی اجتماع، آمادگی فکری و فرهنگی و آمادگی ارتباطی. آمادگی فردی به این معناست که اگر ناپاک باشم چگونه می توانم منتظر تحولی باشم که اولین شعله اش دامان مرا می گیرد؟ اگر ظالم باشم چگونه در انتظار انقلابی باشم که در آن ظالمان مطرود و منفور هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه <قُل إِن کُنتُم تُحِبّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعونی یُحبِبکُمُ اللَّهُ> (آل عمران، ۳۱) گفت: نسخه موفقیت بشری، تبعیت از رسول خدا(ص) است. دلیل انحراف انسان، نافرمانی از خداوند و عدم چشیدن حلاوت محبت خدای متعال است. گام اول رسیدن به این محبت، معرفت است که بعد از آن محبت و اطاعت محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام صادق(ع) گفت: در دوره امام صادق(ع) شرایط به گونه ای است که جامعه امکان بهره مندی از بارش فکری و وحی تبیینی(نه تشریعی که خاص پیامبر اکرم(ص) است) را پیدا می کند. مهندسی فرهنگی مکتب اسلام ناب در دوره امام صادق(ع) شکل می گیرد. ساختار فرهنگی جامعه تشیع و تحول شایسته در جامعه بشری در این دوره شکل می گیرد. مهندسی فرهنگی به معنی ترسیم نقشه و راهبرد برای همه شؤون جامعه است که توسط امام اتفاق می افتد.

موسوی فرد ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس با اشاره به موفقیت ماهواره نور سه گفت: کشوری که توان نداشت یک فشنگ تولید کند، امروزه در دل محرومیت ها، جوانان این مرز و بوم به این فناوری راه پیدا کردند. دلیل موفقیت این کار، واکنش همراه با ترس استکبار است. بنابراین می شود در دل تحریم ها به قله رفیع موفقیت راه پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره هفته وحدت گفت: دشمن تلاش می کند نسبت به یک مسائل مهم یک عملیات مبهم طراحی کند که ذهن ها را به سمت گروهی که با آنها دشمنی دارد، معطوف کند. حرکت زیبایی که وزارت اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی در این ایام انجام دادند. اینکه چنین عملیاتی در نطفه خفه می شود، دلیل بر این است که سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه و نیروی انتظامی به موقع ورود پیدا می کنند. در ترور رفیق حریری کار را به گونه ای طراحی کردند که به گردن سوری ها افتاد. این گونه عملیات برای ایجاد تفرقه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.