×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ترخیص بیش از ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امام خمینی

علی دهقانی گفت: امسال ۶ کشتی حامل نهاده‌ دامی شامل؛ ۴۳۱ هزار تن ذرت و ۱۱۸ هزار تن کنجاله سویا که دارای مشکلات حقوقی و قضایی بودند، با ورود دستگاه قضایی استان تخلیه و ترخیص شدند.
وی ارزش این میزان نهاده را ۶۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تسهیل در مسیر تامین کالای مرتبط با معیشت مردم توسط ساز و کار‌های قانونی یکی از وظایف قوه قضاییه است.
دهقانی ادامه داد: همچنین دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالا‌های اساسی، با هر گونه تعلل در ترخیص کالا‌های اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.
رئیس دادگستری خوزستان یکی از از دلایل تاخیر در ترخیص کالا‌ها از بندر امام خمینی را گرفتن استعلام از چندین سازمان و نهاد دانست و اضافه کرد: برای تسریع در فرآیند ترخیص نهاده‌های دامی مقرر شده سازمان دامپزشکی، استاندارد و علوم پزشکی یک آزمایش مرجع انجام دهند.
کمیته تسریع در تعیین تکلیف کالا‌های مانده در انبار‌های اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان و کمیته تسریع و تسهیل در تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی از ابتدای امسال به صورت مستمر ترخیص کالا‌های اساسی را در این استان رصد و پیگیری می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.