×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مدیرکل ارشاد خوزستان: رویدادهای هنری باید به تربیت نسلی پویا منجر شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: رویدادهای هنری باید به تربیت نسلی جدید و پویا منجر شود وگرنه دورهمی بیش نیست.

مجید منادی در آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در تالار آفتاب اهواز بر رشد آثار هنری با عناصر و مفاهیم ملی، میهنی و اسلامی تاکید کرد و حمایت از این آثار را وظیفه دستگاه‌های هنری و متولی استان دانست.

به گفته وی؛ روح متعهد، درد مند و دغدغه‌مندی هنر در استان خوزستان جاری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خورستان برخورداری از مرجعیت فرهنگی و هنری در فرهنگ‌ ایرانی و اسلامی را با افزایش فعالیت هنری و فرهنگی ممکن دانست و گفت: دشمن در سال‌های اخیر قصد داشت با هر ابزاری جلوی فعالیت فرهنگی و هنری را بگیرد اما امروز با وجود هنرمندان متعهد و دارای برخوردار از روحیه ملی میهنی، سالن‌های هنری فعال و پویا هستند.

وی رشد فنی آثار هنری، افزایش جامعه مخاطبین، و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از سوی متولیان امر، کادر سازی و تربیت نسل جدید فرهنگی و هنری را از دیگر الزامات داشتن مرجعیت فرهنگی و هنری عنوان کرد.

منادی در ادامه، تربیت نسل جدید را بسیار با اهمیت تلقی کرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در محضر پیشکسوتان که اصالت هر حرفه و هنری هستند؛ نسل‌ جدید متعهد، دغدغه‌مند و فعال پرورش یابد.

هفته پرتحرک تئاتر خوزستان

وی هفته‌ فرهنگی اخیر را بسیار پرتحرک دانست و گفت: برگزاری سی و پنجمین تئاتر خوزستان به صورت غیرمتمرکز در شهرهای مختلف استان، برگزاری تئاتر کودک و نوجوان در دزفول و تدارک برای برگزاری چند جشنواره پیش‌رو پویایی مطلوبی در برداشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برنامه‌ ریزی برای فعال کردن جشنواره‌ها و رویدادهایی همچون جشنواره فتح خرمشهر، جشنواره لاله‌های سرخ اندیمشک و جشنواره منولوگ ایذه که به دلایلی متعدد همچون بیماری کرونا کم فروغ شده بود خبر داد.

به گفته دبیر سی‌ و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان ۶۰ اثر به دبیرخانه این دوره راه یافت که از مجموع آثار رسیده ۹ اثر صحنه‌ای و هفت اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند.

این جشنواره از ۲۹ آبان تا ۲ آذر ماه سال جاری در به صورت غیرمتمرکز در خوزستان برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.