×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ثبت اختراع دستگاه اندازه‌گیری آهن کل اسفنجی فولاد خوزستان در جهان

مهران خرم‌نیا، با اشاره بر لزوم بروزرسانی تکنولوژی‌ها در صنعت فولادسازی اظهار داشت: به دلیل ماهیت صنعت فولادسازی ممکن است مرگ تکنولوژی در این صنعت چند دهه طول بکشد.

وی افزود: به همین دلیل نیاز است شرکت‌ها و صنایع فولادسازی به صورت مداوم نسبت به بروزرسانی تکنولوژی خود اقدام نمایند تا به افزایش بهره‌وری کمک کند.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان به دلیل قدمت بالای خود، نیاز به بروزرسانی تکنولوژی دارد و در این زمینه طرح زمزم۳ یکی از طرحهای تکنیکال در راستای این اقدام خواهد بود.

وی افزود: حجم سرمایه‌‍گذاری داخلی این طرح ۵۰۰ میلیون یورو است که به دلیل جلوگیری از خدشه به روند فعلی تولید، ۸ ساله زمان‌بندی شده که بهره برداری از آن منجر به رقابت پذیری بیشتر بازار فولاد خواهد شد.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان گفت: طرح زمزم۳ ظرفیت ظرفیت تولید در فولاد خوزستان را به ۵ میلیون می‌رساند که با وجود ظرفیت ۲ میلیونی در فولاد شادگان، رقم تولید به ۷ میلیون تن خواهد رسید.

خرم نیا با اشاره به سرمایه گذاری‌ها در زمینه تحقیقات، بیان داشت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور در زمینه ارتقا بهره وری، کنترل آلودگی، افزایش کیفیت آب مصرفی و افزایش تولید در حال اجرا می‌باشد.

اختراعی جهانی در فولاد خوزستان

مهران خرم‌نیا در ادامه با اشاره به روند بومی سازی در فولاد خوزستان اظهار داشت: فولاد خوزستان در زمینه بومی سازی قطعات و تکنولوژی از ابتدا پیشگام بوده است و این مسیر با قدرت ادامه خواهد داشت.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: در این زمینه، بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۶۳۴۰ قطعه مورد نیاز فولادسازی در این شرکت بومی سازی شده که باعث صرفه جویی ۳۶ میلیون یورویی شده است.

وی افزود: بومی سازی قطعات و تکنولوژی‌ها یکی از ضرورت هاست که از توقف چرخ تولید در شرایط تحریمی امروز کشور جلوگیری می‌نماید.

خرم نیا گفت: دستگاه منحصر به فرد اندازه گیری آهن کل اسفنجی برای اولین بار در فولاد خوزستان اختراع و به نام این شرکت ثبت جهانی شده است و اکنون نه تنها در کشور بلکه در کشور‌های دیگر نیز درحال معرفی است.

وی افزود: دستگاه تصفیه گاز‌های سولفیدی در محیط بسته از دیگر بومی سازی‌های فولاد خوزستان است که منجر به شکستن انحصار آن از چند کشور محدود شده است.

خرم نیا خاطرنشان کرد: این دستگاه با استفاده همزمان از تکنولوژی پیچیده نانو و پلاسما فضای محیط بسته را برای کارکنان کاملا پاک می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.