×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لزوم پرورش دادستان و قضات بین‌المللی در استان مرزی خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ضرورت پرورش قضات آشنا با قوانین بین‌المللی در استان گفت: دادستان‌ها و قضات باید با قوانین قضایی بین‌المللی جهت استرداد و یا انتقال متهمان با توجه به مرزی بودن استان اشراف ویژه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی در کارگاه آموزشی همکاری‌های قضایی و بین‌المللی ویژه دادستان‌ها و روسای بخش دادگاه‌های عمومی و انقلاب خوزستان با تاکید بر ضرورت اشراف قضات به قوانین بین‌الملل بیان کرد: یکی از مباحث مهم در اجرای عدالت قضایی، همکاری‌های بین المللی در قالب استرداد و انتقال متهمان و محکومان با کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است که دادستان‌ها و قضات رسیدگی کننده نسبت به فرآیند قانونی استرداد و انتقال مجرمان با کشورهای دیگر با قوانین و مقررات مربوطه، توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی آشنا باشند و توجه کنند.

دهقانی با بیان اینکه لازمه پایبندی به مقررات، تسلط بر قوانین است اظهار کرد: باتوجه به مرزی بودن خوزستان و همجواری با کشورهای همسایه برگزاری این کارگاه‌ها و بازآموزی قوانین و معاهدات بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای دارد.
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ظرفیت‌های قانونی در زمینه همکاری‌های قضایی بین‌المللی با موضوعات پیگیری استرداد متهمان متواری به کشورهای همسایه و استرداد آنان، چگونگی تنظیم درخواست قضایی بین‌المللی، آشنایی با نقش پلیس بین‌المللی (اینترپل) در این فرآیندها از جمله انواع اعلان‌ها به ویژه اعلان قرمز و چالش‌های صدور آن، توقیف اموال، که جنبه فرامرزی دارد، آشنایی با چگونگی جرم بودن یک عمل در داخل کشور و سایر کشورها و تطبیق قوانین، از جمله مواردی است که قضات باید با آن آشنا باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.