×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در خوزستان با اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در استان گفت: این طرح از برگ تا چوب و از مزرعه تا کارخانه برای استان سودآور و مفید است و تمامی بخش‌های آن فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

سید جمال موسویان در این خصوص بیان کرد: درخت اکالیپتوس به دلیل سازگاری بسیار خوب با اقلیم خوزستان و استفاده بهینه از تمام اجزای آن در طرح کاشت یک میلیارد نهال استان بیشترین فراوانی را برای تولید و کاشت دارد.

وی گفت: این گونه درختی در کنار سازگاری با نوع آب و هوا و خاک استان در تولید اسانس، کود، زغال چوب، ام دی اف و صنایع چوبی نیز قابل استفاده است.

موسویان افزود: ۵۰ کارخانه صنایع تبدیلی حوزه صنعت چوب در خوزستان وجود دارد که با تولید این میزان نهال در کنار رونق تولید در افزایش کسب درآمد و ایجاد اشتغال استان نیز بسیار اثر گذار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: روستاییان یکی از گروه‌های مورد هدف اشتغال‌زایی در قالب این طرح هستند که با تولید نهال در خانه‌های خود و فروش آن‌ها به این اداره کل زمینه کسب درآمد آن‌ها فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: دانش‌آموختگان رشته کشاورزی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افراد بیکار از دیگر گروه‌های هدف در اجرای این طرح برای اشتغال هستند.

موسویان با اشاره به اینکه نهال بعد از یک دوره پنج ساله قابل استفاده است توضیح داد: در حال حاضر در بیش از سه هزار هکتار چهار میلیون نهال در قالب این طرح کاشته شده است.

وی در کنار فواید اقتصادی این طرح به فواید طبیعی آن اشاره کرد و گفت: مهار ریزگردها، تغذیه سفره های زیرزمینی، تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک، بیابان زدایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا از جمله مزایای اجرا این طرح در استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اضافه کرد: یک کارگروه علمی و تحقیقاتی در خصوص اجرای این طرح متشکل از نمایندگان استان های مختلف، تشکیل شده که برای اجرای هر چه بهتر آن در خوزستان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

موسویان تاکید کرد: کارخانجات و شرکت‌های آلاینده موظف به کاشت درخت در قالب این طرح در استان هستند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.