×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رونمایی از دو کتاب تخصصی حوزه نفت

داریوش کیانی گل‌شوری نویسنده کتاب اصول چاه‌پیمایی در گذر زمان گفت: هدف از این کتاب، آشنایی خواننده با زمین‌شناسی بوده تا قبل از ورود به فصل نمودارگیری، اطلاعات لازم را دریافت و پس از این توضیحات، هدف نمودارگیری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین محمد ابراهیم کرباسچی بیان داشت: کتاب فوق در ابتدا درباره مخازن ذخیره روزمینی توضیح داده که این مخازن عبارتند از مخازن ذخیره بنزین و نفت که در پلتفرم‌های پتروشیمی و مناطق مختلف شرکت‌های نفتی قرار دارند و مخازن ذخیره روزمینی اغلب از جنس فلزی بوده و دارای سقف شناور و ثابت هستند. همچنین، مخازن استراتژیک مانند مخازن امیدیه نیز وجود دارند که در آن‌ها نیز مخازنی محدودی وجود دارد.

گفتنی است کتاب بارگزاری لرزه‌ای مخازن ذخیره روزمینی و هوایی در ۵ فصل نوشته شده و از جمله موضوعاتی که در این کتاب آمده مباحث مربوط به طراحی مخازن و بارگزاری لرزه‌ای بوده و این کتاب برای طراحان مخازن نوشته شده است.

همچنین کتاب‌ اصول چاه‌پیمایی در گذر زمان یک کتاب تخصصی از دروس نفت بوده که شامل ۲۵ فصل ودرآن درباره زمین شناسی، لایه‌های زمین، فرآیند به وجود آمدن سنگ و… توضیح داده شده است.

در کتاب مذکور، جزئیاتی درباره‌ی سنگ‌هایی که منجر به تجمع و ذخیره‌سازی نفت می‌شوند، تشریح شده و نویسنده به تفصیل در مورد سنگ‌های رسوبی صحبت کرده و فرآیند تشکیل نفت و مراحل تصفیه نفت را توضیح داده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.