×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اکثر سهم اشتغال استان باید در بخش صنایع پایین‌دستی نفت باشد

وی در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار داشت: اگر میان نفت تولیدی و زنجیره موردنیاز این بخش، تعادل برقرار شود بخش وسیعی از مشکل اشتغال در خوزستان حل گردیده و کارآفرینان به ما در ایجاد این زنجیره کمک کنند.

استاندار خوزستان بر ضرورت تلاش برای تکمیل زنجیره تولید تجهیزات نفتی در خوزستان تاکید و افزود:تلاش بر این است تا تولید نفت در کنار صنایع مرتبط به شکل واقعی پیش برود و از واردات مربوط به این صنعت کاسته شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه شهرک‌های صنعتی در این استان نیز تأکید و اظهار امیدواری کرد که با کمک دانشگاه‌ها و صنعتگران داخلی، این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کاملی داشته باشند.

حسینی محراب بیان داشت: سازندگان و صنعتگران باید کاری کنند که ما از تمامی واردات مربوط به قطعات نفتی بی‌نیاز گردیده و قطعات مورد نیاز، توسط خود صنعت‌گران و شرکت‌های دانش بنیان‌ ساخته و موانع از سر راه برداشته شده تا مردم استان، نفت را به معنای واقعی در زندگی لمس کند.

استاندار خوزستان گفت: زنجیره صنعت نفت بلوغ کاملی پیدا کرده است و اگر توانستیم موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم، حتما بازارهای منطقه را فتح می‌کنیم. سازندگان قطعات نفت می‌توانند به کشور عراق نیز کمک کنند و ما می‌توانیم در بحث تولید قطعات در صنعت نفت عراق و سایر کشورهایی که رابطه دوستی خوبی با ما دارند، حلقه وصل باشیم.

وی افزود: : باید برای فعالیت بیشتر دانشگاه نفت و دانشکده‌های فنی، برنامه درازمدت داشته که بر اساس آن دانشگاه‌ها از صنعت نفت ماموریت‌پذیر باشند؛ البته به دلیل ضعیف کردن و یا تعطیلی دانشگاه نفت توسط گذشتگان، عذرخواهی می‌کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.