×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ضرورت ورود نخبگان و دانش بنیان‌ها برای حل مشکلات خوزستان

استاندار خوزستان بر ضرورت ورود نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات منطقه تاکید کرد و افزود: برای حل مشکلات استان از راهکارهای نخبگان و افراد متخصص استقبال می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب در نشست با نخبگان خوزستان در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ریشه همه مسائل استان خوزستان ضعف مدیریت است بیان کرد: مسائل باید با مدل‌های جدید مدیریت شود چون حل مشکلات با الگوهای فعلی امکان پذ

وی با تاکید بر اجرای طرحی نو برای مدیریت خوزستان گفت: برخی مشکلات نخبگان جزیی است که با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها قابل حل است.
استاندار خوزستان تاکید کرد: مسایل مربوط به اقتصاد، مالکیت اراضی کشاورزی و تعاونیها نیازمند مدل مدیریت جدیدی است که جامعه تشنه را به مقصد برساند، البته یکسری طرح‌های پراکنده باید تکمیل شوند.

حسینی محراب اظهارکرد: باید در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت تحول ایجاد شود تا سکویی برای جهش صادرات محصولات ایجاد و تحولی در اقتصاد بین الملل به وجود آید.
وی با بیان اینکه کشورهای خلیج فارس، روسیه و کشورهای شمالی می توانند میزبان محصولات تولید خوزستان باشند گفت: با مدیریت و هماهنگی لازم می توان بازار این کشورها را در اختیار گرفت.
استاندار خوزستان اظهار کرد: برای مهندسی، عمران شهری و زیباسازی شهری می توان از مدل‌های نو و ساده استفاده کرد زیرا خوزستان به علت جنگ تحمیلی، ۱۶ سال از استان های دیگر عقب است که جبران آن بسیار دشوار و زمان بر است.

وی ادامه داد: سامانه‌های اطلاعاتی به گونه ای فعال و به روز شوند که به ذهن و سوابق افراد نیاز نباشد، اطلاعات احصا شده به صورت جداگانه، تجمیع و بروز رسانی شوند تا هنگام نیاز بهتر بتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم.
حسینی محراب زنده کردن امید دربین دانشجویان را یکی از مهمترین نیازهای جامعه دانست و با اشاره به مهاجرت نخبگان از خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد مهاجران از رفتن پشیمان هستند اما با تصور مورد تمسخر واقع شدن بعد از بازگشت، به استان باز نمی‌گردند.

وی بر ضرورت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت تاکید کرد و افزود: نقشه راه و برنامه ریزی‌ها بر مبنای ارتباط دانشگاه با صنعت طراحی و رشته های موردنیاز صنایع در دانشگاه ها تدریس شوند.
استاندار خوزستان بهره وری مناسب از نخبگان را یکی دیگر از ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت: جذب سرمایه گذار باید در دستور کار قرار گیرد که با جذب نیروی واقعی می توان مشکلات را به فرصت‌های اشتغال تبدیل کرد.

وی به بحران بی آبی در برخی استان‌های کشور نیز اشاره کرد و افزود: معضل بی آبی به یکی از دغدغه‌های برخی استان‌های کشور تبدیل شده این در حالی است که منابع آبی در خوزستان به وفور وجود دارد و در برخی موارد به هدر می رود.

حسینی محراب از خوزستان به عنوان منبع ظرفیت‌ها یاد کرد و افزود: توانایی جوانان استان در حوزه های مختلف بسیار زیاد است با این وجود کار تحقیقاتی میدانی کمی انجام شده که باید در این حوزه ورود کرد.
وی در خصوص مطالبات نخبگان تاکید کرد: پیشنهادات مطلوب و راهکارهای عملی بررسی و در دستور کار استانداری خوزستان قرار می‌گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.