×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تحقق شعار سال در خوزستان در گرو مشارکت مردم و بانک‌ها است

آیت الله عباس کعبی در خطبه‌های نماز سیاسی-عبادی جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری باعنوان “جهش تولید با مشارکت مردم: اعلام شده است، گفت: رهبر انقلاب در ۸ سال اخیر  شعارش مربوط به اقتصاد بوده است که موضوع اهمیت اقتصاد در پیشرفت کشور و رفع مشکلات را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهش تولید بدون مشارکت مردم شدنی نیست، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی و اولویت دادن به صنایع پایین دستی و توسعه صنعت کشاورزی در استان خوزستان در تحقق این شعار نقش ایفا می‌کند.

آیت الله کعبی ادامه داد: در حال حاضر در استان تنها ۱۹ همت وام پرداخت شده است، این در حالیست که خوزستان از لحاظ سپرده گذاری در رده پنجم کشور قرار دارد، اما از لحاظ پرداخت وام استان بیست و هفتم است.

امام جمعه موقت اهواز به وجود بنگاه‌های اقتصادی راکد در خوزستان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۹۰۰ بنگاه اقتصادی راکد داریم که باید راه اندازی آنها در اولیت کاری مسئولان باشد.

وی بر راه اندازی بنگاه‌های زود بازده تاکید کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی و حمایت از کارآفرینان بسیار مهم است و امسال باید سرمایه گذران را تشویق به سرمایه گذاری در استان کرد، همچنین مردم باید تشویق به سرمایه گذاری روی جوانان و نخبگان و اتکا به دانش آنها شوند.

آیت الله کعبی ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و بهره مندی از دستاورد‌ها آنان در صنایع تولیدی را مورد تاکید قرار داد و افزود:  تقویت پول ملی و نظارت بر بازار ارز و ایجاد محیط رقابتی با نگاه اقتصاد مردمی می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند، همچنین باید قرارگاه‌های جهادی با محوریت شعار سال و اشتغالزایی در استان برای هماهنگی میان مسئولان و فعالان اقتصادی تشکیل شود.

تلاش دشمن برای ترویج بی حجابی و عفتی در جامعه

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه خطبه‌های خود به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با طراحی و برنامه ریزی و با تهدید اخلاق، تلاش دارد حجاب تحمیلی را که همان بی حجابی و بی عفتی است، در جامعه ترویج کند.

آیت الله کعبی می‌گوید: طرح جامعه عفاف و حجاب قرار است از فردا، شنبه ۲۵ فروردین در استان اجرایی شود و از همه دستگاه‌ها خواستاریم که این طرح را حمایت کنند، همچنین نیروی انتظامی باید با قاطعیت برخورد کند، زیرا تنها راه جلوگیری از هنجارشکنی اخلاقی و ترویج آن، برخورد قاطع است.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و غزه اشاره و اضافه کرد: باوجود جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد و پاسخ قاطع پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

آیت الله کعبی گفت: مقاومت و ایستادگی مردم مطلوم غزه نتیجه‌ای جز شکست اسرائیل به دنبال ندارد و این مقاومت تا نابودی رژیم اشغالگر و غاصب ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.