×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اطلاعیه روابط عمومی شرکت نفت گچساران درخصوص عدم واگذاری سالن سینما این شرکت برای برگزای یک نمایش

سیاست فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در طول یکسال گذشته، همواره بر تعامل سازنده با محیط پیرامونی و افزایش سطح رضایتمندی ذی‌نفعان خود استوار بوده است و موید این مهم، تقدیر مکرر مسئولان و مدیران عالی استانی و شهرستانی از عملکرد مدیرعامل محترم شرکت در این خصوص می‌باشد.

در کارنامه درخشان و پربار فرهنگی شرکت نفت گچساران در مدت یک سال گذشته، برگزاری جشن های عید تا عید در شهرهای مختلف و مناطق کم‌برخوردار حوزه جغرافیایی شرکت ، اجرای عمومی دو سوگنامه نمایشی فاخر بانوی باران و عشق و عطش، حمایت مادی و معنوی از مراسمات عمومی دهه محرم، برگزاری نخستین گردهمایی جهاد تبیین در سطح وزارت نفت، همایش میثاق با ولایت و برگزاری جشن های باشکوه دهه فجر، عید فطر و روز کارگر دیده می‌شود.

در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نیز، شرکت نفت گچساران با توجه ویژه به رفع نیازمندی‌های محیط پیرامونی در حوزه های بهداشتی، درمانی، آموزشی، کشاورزی، خدماتی و عمرانی، برگزاری دهها اردوهای جهادی، زیر سازی ، رفع نقاط پر خطر ، تعریض و بازگشایی جاده ها و اهدای لوله های بتنی انتقال آب به کشاورزان، کمک به مساجد مناطق کم‌برخوردار در ماه رمضان، همکاری و کمک های آموزشی به مجموعه آموزش و پرورش و حمایت و پشتیبانی تمام قد از یادواره ها و برنامه‌های ملی و مذهبی در سطح شهرستان گچساران و استان و پشتیبانی در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان استان با اختصاص ۴۰۰ خودرو و بیش از ده هزار پرس غذا، در مجموع با اجابت ۲۳۰۰ درخواست مسئولیت های اجتماعی با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان، عملکرد بی‌نظیری داشته است.

ان‌شاءالله در سال جاری نیز تمام تلاش شرکت در راستای کمک و هم‌افزایی، در کنار ادارات و دستگاههای مختلف برای کاستن از غبار محرومیت از چهره استان زرخیز کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

لذا با توجه به مطالب پیش گفته و تلاش مجموعه مدیریتی شرکت بهره‌برداری نفت گاز گچساران جهت تحقق عدالت محوری و اصلاح رویه های گذشته در موضوع خدمت به مناطق پیرامونی، توجه جامعه فرهیخته هنرمندان گرامی و همچنین سایر همشهریان فهیم را به نکات ذیل جلب‌ می‌نماید:

۱. مجموعه اقدامات شاخص یکسال گذشته شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نظیر نیل به تولید حداکثری و اقدامات فرهنگی و عمل به مسئولیت های اجتماعی مغفول مانده در دوره های قبل، در راستای آشتی با محیط پیرامونی که از طریق درگاه های اطلاع‌رسانی این روابط عمومی مکرر خبری و رسانه‌ای شده است، ظاهراً به مذاق عده ای مغرض که با حاشیه‌سازی قصد نیل به اهداف خاص خود را دارند، خوش نیامده است.

۲. واگذاری اماکن دولتی به غیر با هدف انتفاع و درآمدزایی از محل، اشکال قانونی دارد و سیستم های نظارتی به شدت در این‌خصوص حساس بوده و مشکلاتی را درپی خواهد داشت.

نظیر این مورد در اهواز اتفاق افتاده بود و متاسفانه ماه‌ها بعضی از همکاران درگیر پاسخگویی به مراجع قانونی ذی‌صلاح شده‌اند لذا عدم واگذاری اخیر سالن برای برگزاری نمایش وفق مقررات بوده است و هیچگونه نیتی سوء در کار نبوده است واساسا نفت گچساران به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و ملتهب کردن فضای آرام شهر و استان هیچگونه موضوعیتی نداشته و دامن زدن به این موضوع در فضای مجازی و توهین به مسئولین تلاشگر صنعت نفت خارج از انصاف و تدبیر بوده است.

۳. عملکرد شرکت نفت در همکاری با جامعه پیرامونی در کارهای عام المنفعه با خدمات بدون منت و به دور از هرگونه سیاست‌بازی، بر مردم فهیم اثبات شده است اما واگذاری سالن دولتی برای حدود دو هفته با هدف بلیط فروشی، منع قانونی دارد.

۴. در این‌خصوص، بعد از استفسار مجدد از مراجع قانونی و آگاهی از ممنوعیت موضوع، یک‌روز پیش از به روی صحنه رفتن نمایش، توضیحات کامل در مورد موانع قانونی، به مدیرکل محترم ارشاد استان داده شد و ایشان هم توضیحات ارائه شده را کاملا منطقی دانسته و از همکاری مستمر شرکت نفت با این نهاد فرهنگی تشکر کردند.

۵. اظهار نظرهایی، که بعداز واگذاری سالن برای برگزاری نمایش مذکور در سالن شرکت نفت، در فضای مجازی مطرح شده است، ناشی از عدم آگاهی از فرایند مربوط و اقدامات صورت گرفته و منطق پاسخ منفی در این ارتباط بوده و شایسته است پیش از اینگونه قضاوت ها که زمینه ناآرامی در بین جوانان را ایجاد و مسئولین نفت را درگیر حاشیه های بی نتیجه می نماید و رسالت اصلی آنها یعنی رسیدگی به تولید نفت و گاز کشور را تحت الشعاع قرار می دهد، نسبت به استفسار موضوع از مراجع مربوطه اقدام نمایند.

قطعاً همگان آگاهی دارند که عدم توجه به رعایت قوانین موضوعه و طی نشدن تشریفات اداری تا چه اندازه لطمات جبران ناپذیری را به استمرارخدمات‌رسانی شرکت نفت به مناطق پیرامونی حوزه جغرافیایی وارد می نماید، لذا از فعالان فضای مجازی و اصحاب فهیم رسانه انتظار می‌رود به جای پرداختن و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای، در راستای رسالت خطیر اطلاع رسانی با رویکرد مناسب در انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صنعت نفت، همکاری در ارتقا بسترهای آموزشی و فرهنگی منطقه اهتمام لازم را به‌عمل آورند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.