×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تعطیلی مجموعه باغ معین اهواز ضربه بزرگی به هنر خوزستان است

سید منصور ناصری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای حکم تخلیه مجموعه تفریحی واقامتی و فرهنگی باغ معین اظهار کرد: سال هاست که گروه های نمایشی به دلیل کمبود جا و مکان استاندارد و مناسب برای تمرین بی خانمان هستند و مجبورند در مکان های دیگری تمرین کنند.

او افزود: تالار آفتاب هم که تنها جا برای تمرین گروه های نمایشی است با کمبود مواجه است و پاسخگوی هنرمندان و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر نمایش نیست.

کارگردان، بازیگر و نمایشنامه نویس خوزستانی تصریح کرد: در این شرایط مجموعه فرهنگی هنری تفریحی اقامتی باغ معین از یک سال پیش بدون دریافت حتی یک ریال پول و چشمداشت مالی امکان و فرصت تمرین را به صورت رایگان به ما داد و این کاری بود که هیچ کس در این دوره و زمانه انجام نمی دهد مگر آن که آدم آزاده و هنرشناس و یا دغدغه هنر و فرهنگ را داشته باشد.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن، تصریح کرد: شنیدن این خبر باعث ناراحتی و دلسردی ما شده و چند روزی است که دل و دماغ تمرین کردن نداریم و حال مان از شنیدن این خبر خوب نیست.

او افزود: واقعأ در یک سال و اندیِ قبل که من ، در باغ معین تمرین کردم ، اینجا تنها جایی بود که متوانستم بدون هیچ گونه دغدغه ای بیامتمرین کنم آن هم بدون این که از من مبلغی بابت چیزی گرفته شود و حمایت هم شدم توانستم تعداد زیادی از بچه های این شهر و شهرهای اطراف را در این مکان آموزش دهم.

کارگردان تئاتر خوزستان تصریح کرد: هنر نمایش در اهواز مظلوم و غریب است و هنرمندان اهوازی با کمترین ها و کمترین حمایت ها کار می کنند و اگر قرار باشد همین جای تمرین را هم از ما بگیرند دیگر نمی دانیم چه کنیم.

ناصری ادامه داد: آقای حسین پور ، این اجازه را به ما داد در مجموعه باغ معین ، که بتوانیم یک مجموعه را راهنمایی کنیم ، راهبرد داشت و توانستیم با این راحتی که این جا داشتیم ، برای ایاب و ذهاب بچه ها، هنرجویان زیادی را در حوزه آموزش ، هنرهای دراماتیک ، تئاتر و در بخش های مختلف حتی نویسندگی ، کارگردانی ، بازیگری تربیت کنیم.

او یادآور شد: این جا برای ما مکان خوبی بود و در صورتی که در این شهر تعداد زیادی سالن وجود داشت که هیچ کدام به ما نرسید و این جا تنها جایی بود که ، پناه آورده بودیم و با روی باز آقای حسین پور به عنوان هنرمند که دغدغه ما را می فهمید ، این جا به ما پناه داد و ما توانستیم طرح های خود را اجرایی کنیم.

بنیانگذار رویداد چهارشنبه ها با تئاتر در خوزستان گفت: قبلا در این مکان یک جشنواره کوتاه تئاتر ، با حدود ۱۶ اثر ، تولید و اجرا کردیم و مخاطب داشتیم و این ها همه به لطف آقای حسین پور بود.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن ، افزود: بنده هیچ گونه شناختی نسبت به آقای آخوند علی نداشته و ندارم ، فقط این را می دانم که ایشان رئیس دانشگاه چمران می باشد و اسمش را می گذارم آقای ایکس و هر گزینه ی دیگه جایگزین ایشان شود ، ای کاش با تحقیق بهتری عمل کند حضوری بیاید و با بقیه ی دوستان هم حرف بزند و نظر آنها را هم جویا شود.

او بیان کرد: باغ معین تنها جایی بود که می توانستیم بیاییم و اگر بسته شود ، ما دیگه واقعأ، برای مکان آموزشی مشکل داریم ، و توان مالی هم نداریم که بتوانیم جایی را هم برای بچه ها در نظر بگیریم ، از ایشان خواهش می کنم با سعه صدر بیشتر و بهتری به این موضوع نگاه کنند و ان شاالله که جامعه هنری در این کش و قوس ها ، کم تر ضربه بخورد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.