×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

قرارداد امکان سنجی فنی و اقتصادی دیجیتال سازی میدان نفتی دارخوین به امضا رسید

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، امروز(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)، قرارداد پژوهشی امکان سنجی دیجیتال سازی میدان دارخوین با حضور دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به امضاء مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.

مهندس عذاری اهوازی در خصوص این قرارداد بیان داشت: صنعت نفت و گاز با چالش‌های فنی و عملی بسیاری روبرو است که می‌توان با بهره گیری از فناوری‌های دیجیتالی و تحلیل داده‌های پایش شده به بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های عملیاتی پرداخت؛ میدان نفتی دارخوین نیز از جمله میدان‌های مورد بررسی است که با اجرای یک پروژه دیجیتالی کردن، می‌توان به پیشگیری از مشکلات تولیدی و افزایش بهره‌وری در آن دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان‌سنجی فنی و اقتصادی دیجیتالی سازی میدان نفتی دارخوین موضوع اصلی این قرارداد است، یادآور شد: بررسی و امکان‌سنجی فنی-اقتصادی دیجیتال‌سازی میدان نفتی دارخوین (DOF) و همچنین شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های میادین نفتی دیجیتال در میدان دارخوین و تأثیر آن در بهبود عملکرد تولید میدان از جمله اهداف این قرارداد است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان انجام مطالعات، بررسی وضعیت فعلی میدان نفتی دارخوین، شناسایی موانع استفاده از فناوری دیجیتال و همچنین طراحی و پیاده‌سازی سامانه داده‌ محور جمع آوری، پایش و تحلیل داده‌های مختلف این میدان را از دیگر اهداف این قرارداد پژوهشی برشمرد.

عذاری اهوازی با اشاره به ارزش ۵.۵ میلیارد ریالی این قرارداد، عنوان کرد: ارائه راهکارهای مراقبت پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی‌ها و افزایش بهره‌وری در عملیات نیز از دیگر اهداف این قرارداد محسوب می‌شود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.