×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نظارت دامپزشکی خوزستان بر کشتارگاه های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان به همراه رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان و جمعی از کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان از کشتارگاه طیور در حال احداث شهرستان شوش بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به مراحل پایانی تکمیل و راه اندازی کشتارگاه مذکور، اظهار داشت: صدور مجوز حمل هر گونه طیور به کشتارگاههای استان،در حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از بروز شیوع بیماریهای مشترک و حصول اطمینان از رعایت دستورالعملهای سازمان دامپزشکی اهمیت بسزایی دارد.

دکتر کنارکوهی با توجه به ۱۰۶ مورد بازرسی از کشتارگاه های طیور استان از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: این بازرسی ها با هدف برطرف شدن نواقص و ارتقای کیفیت بهداشتی تولید مرغ کشتار روز انجام می شود و از این رو صرفا گوشت مرغ و یا گوشت قرمز و فرآورده های خام دامی که در کشتارگاه ها استحصال گردیده باشند مورد تایید دامپزشکی بوده و توصیه می شود از مصرف این فرآورده ها که خارج از چرخه کشتارگاه تولید شده اند خودداری گردد.

شایان ذکر است: کشتارگاه صنعتی طیور شوش بزرگترین کشتارگاه طیور دراستان با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت می باشد که به طور مستقیم ۲۰۰ نفر در این کشتارگاه مشغول به کار هستند.

همچنین از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار قطعه طیور در کشتارگاه های طیور استان با بازرسی کارشناسان دامپزشکی کشتار شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.