×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره برداری از سه پروژه درمانی در بیمارستان گلستان اهواز

سه پروژه درمانی شامل طرح توسعه مجتمع اورژانس، مرکز پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان و بخش مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان بیمارستان گلستان اهواز با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۷، سه پروژه درمانی شامل طرح توسعه مجتمع اورژانس، مرکز پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان  و بخش مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان بیمارستان گلستان اهواز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامیف رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی افتتاح شد .

پروژه طرح توسعه‌ مجتمع اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بعنوان بزرگترین مجتمع اورژانس کشور با مساحتی به متراژ ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع که با اضافه شدن به فضای اورژانس فعلی به متراژ ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع خواهد رسید، با اعتبار تقریبی بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال که شامل اعتبار عمرانی و ابنیه ۶۵ میلیارد ریال همچنین تجهیزات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال می باشد.
مدت زمان اجرای این پروژه ۲  سال و منبع تأمین اعتبار از محل منابع طرح تحول نظام سلامت بوده است و در مجموع دارای ۷۰ تخت بستری شامل بخشهای اورژانس‌ جراحی( جراحی عمومی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب ) اورژانسهای داخلی، قلب و عروق و روانپزشکی می‌باشد.

مرکز پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز با مساحتی به متراژ ۷۰۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال که از منابع اعتبارات وزارتی تامین شده است که مدت زمان تکمیل آن ۲ سال به طول انجامید، در این مرکز علاوه بر ویزیت بیماران توسط متخصصین رادیوتراپی و انکولوژی، مراحل تشخیصی پاراکلینیکی جهت غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان‌های شایع نظیر روده بزرگ، پستان و رحِم، ازطریق واحدهای ماموگرافی، کولونوسکوپی و سونوگرافی صورت می‌پذیرد.

این مرکز دارای فضاهای آموزشی و پژوهشی مناسب است و از حضور اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و پرستاران مجرب بهره می‌برد.

بخش مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان به مساحت ۳۳۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر حدود ۵۰ میلیارد ریال به طور کامل طی یک سال ساخت و تجهیز شده است.

لازم به ذکر است تأمین اعتبار این بخش درمانی که شامل ۱۰ تخت مجهز مراقبت‌های ویژه (۳ تخت کودکان و ۷ تخت بزرگسالان) و دستگاه‌های روزآمد پیشرفته است، از محل بسته‌ی ارتقاء هتلینگ طرح ملی تحول نظام سلامت بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.