×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه‌اندازی صنایع پائین‌دستی پالایشگاه بهبهان اشتغال زایی فراوانی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس برخلاف گفته وزیر نفت امکان جمع‌آوری گاز فلر طی دو سال نیم آینده امکان‌پذیر نیست، گفت: در صورت راه‌اندازی صنایع پائین‌دستی پالایشگاه بهبهان اشتغال قابل‌توجهی در منطقه ایجاد خواهد شد.
حبیب‌الله کشت‌زر با اشاره به اینکه سال آینده بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در بهبهان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ممکن بود این پالایشگاه به دلیل کمبود خوراک نتواند به اندازه ظرفیت خود کار کند اما با تدابیر اندیشیده شده و تخصیص یک میلیارد دلار اعتبار، فلرهای اطراف شهرهای اهواز، آغاجاری و گچساران به سمت این پالایشگاه هدایت و به زودی با ظرفیت صد درصدی آغاز به کار خواهد کرد تا بتواند در رفع مشکلات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

تخصیص یک میلیارد دلار  به پالایشگاه بیدبلند برای جمع‌آوری گازهای فلر بیشتر

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه فلرهای هدایت شده به سمت پالایشگاه بیدبلند کافی نبود اما با یک میلیارد دلار در نظر گرفته شده خط انتقال دیگری تاسیس و گازهای بیشتری انتقال داده می‌شود.

پالایشگاه بهبهان معادل دو و نیم برابر ۲ فاز عسلویه است

کشت‌زر با بیان اینکه ساخت پالایشگاه بهبهان نیز پیشرفت خوبی داشته است، افزود: این پالایشگاه معادل دو و نیم برابر ۲ فاز عسلویه است و از آنجا که حدود ۳٫۲ میلیارد دلار اعتبار دارد ساخت آن براساس برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌رود لذا امید است سال آینده به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه در خاورمیانه به بهره‌برداری برسد.

به گفته این نماینده مجلس پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در۲۰کیلومتری شهرستان بهبهان یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که صندوق توسعه ملی به کمک بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در صورت راه‌اندازی صنایع پائین‌دستی پالایشگاه بهبهان اشتغال قابل‌توجهی در منطقه ایجاد خواهد شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: صنایع پائین‌دستی این پروژه یک مجتمع پتروشیمی است که در صورت راه‌اندازی اشتغال قابل‌توجهی در منطقه ایجاد خواهد شد.

برخلاف گفته وزیر نفت امکان جمع‌آوری گاز فلر طی دو سال نیم آینده امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم بهبهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان جمع‌آوری گاز فلر طی دو سال نیم آینده برخلاف گفته وزیر نفت امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: فلرهای بسیاری در استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هدر می‌رود ضمن آلودگی بسیاری دارند اما با ساخت پالایشگاه بهبهان علاوه بر جمع‌آوری فلرها و کاهش آلودگی‌ها ثروت بسیاری نیز برای  کشور به همراه خواهد داشت.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.