×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کار از قرنطینه گذشته است و ۹ شهر خوزستان درگیر کرونا هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: قرنطینه برای زمانی بود که تنها یک نقطه درگیر این ویروس بود و اکنون کار از قرنطینه گذشته چرا که اکثر استان‌ها درگیر هستند.

فرهاد ابول نژادیان  در جلسه ستاد فرماندهی استان خوزستان در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در روز اعلام فوت دو تا از هم‌وطنان عزیزمان در قم و ورود ویروس کرونا به کشور ایران تقاضا برای ماسک و اقلام بهداشتی افزایش و داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اقلام بهداشتی را با مشکل مواجه کرد.

وی افزود: دو خط تولید مواد ضدعفونی و ژل در استان راه‌اندازی و چند تُن از اقلام تولیدی بین مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: امروز سومین کارخانه تولید ژل و مواد ضدعفونی‌کننده در این استان راه‌اندازی شد که در هر روز ۲۰ تُن تولید دارد و با فعال شدن سه خط تولید به ۱۰۰ تُن می‌رسد.

ابول نژادیان عنوان کرد: بنیاد برکت ۵۰ میلیون ماسک را وارد می‌کند، کمبود کشوری بوده و در مصوبه ستاد استانی سازمان صمت خوزستان موظف شد نسبت به واردات آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌ها بر عهده سازمان صمت است، افزود: بحث قرنطینه گذشته و زمانی جواب می‌دهد که یک کانون باشد و وقتی پخش شد دیگر جواب نخواهد داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: اولین بیمار در قم ۳۰ بهمن شناسایی شد و تا قبل از آن به دنبال بیماریابی بین افراد تبعه چینی بودیم.

ابول نژادیان بیان کرد: آبادان، دزفول، اندیمشک، اهواز، شوشتر، ماهشهر، هندیجان و مسجدسلیمان و امیدیه از جمله شهرهای مختلف درگیر ویروس کرونا در استان خوزستان هستند.

وی افزود: بیمارستان به تعداد لازم تخلیه شده تا بیماران مبتلا به این ویروس را منتقل و درمان کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خود آزمایش رایگان است ولی مابقی خدمات‌رسانی‌ها با هزینه است که بیمه‌ها این پرداختی را انجام می‌دهند.

ابول نژادیان با بیان اینکه عمل‌های غیرضروری در هیچ بیمارستانی نباید انجام شود، بیان کرد: دو بیمارستان ارتش در تهران در اختیار دانشگاه قرار گرفته و انتظار داریم به تبع در خوزستان هم بیمارستان ارتش در اختیار ما قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: تا شب گذشته مطالعه اپیدمیولوژی انجام دادیم که ۷۵ درصد افراد مبتلا زمینه بیماری داشتند.

مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.