×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مرگ تدریجی در انتظار زیباترین رودخانه ایران

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد به ورود ۱۰ هزار متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث شده این رودخانه به فاضلابی بزرگ تبدیل شود، این در حالی است که کارون هیچ آبی ندارد.

وی متوسط EC (شوری) آب کارون در محدوده دارخوین را ۵ هزار و شرایط آن بسیار نامناسب عنوان کرد و افزود: برای نجات جان مردم خوزستان و کشور باید جلوی انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گرفته شود، زیرا اگر کارون خشک شود تمام کشور متاثر خواهد شد.

حجت الاسلام ناصری نژاد به وضعیت تالاب شادگان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل ورود پساب نیشکر به تالاب شادگان بسیاری از بخش‌های این تالاب را نیزار پوشانده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس می‌گوید: تالاب شادگان از جراحی و کارون آبگیری می‌شود که با ساخت سد مارون آب به تالاب نمی‌رسد، ۵ متر مکعب در ثانیه حق آبه این تالاب است که تامین نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کشت در بالا دست تالاب شادگان باعث شده که آب به تالاب نرسد و مدیران استان خوزستان تنها به فکر رفع مشکل به صورت منطقه‌ای هستند.

به گفته حجت الاسلام ناصری نژاد؛ اگر سد مارون ۲ ساخته شود دیگر هیچ آبی به تالاب شادگان نخواهد رسید و باید به هر شکلی جلوی ساخت سد مارون ۲ گرفته شود و این مهم از مطالبه‌های مردم خوزستان است، زیرا باعث خشک شدن حوضه آبریز جراحی می‌شود.

وی از غفلت صورت گرفته نسبت به وضعیت بحرانی رودخانه کارون گلایه کرد و ادامه داد: اگر اعتباری صرف جمع آوری پساب کارون می‌شد آب این رودخانه نیز وضعیت بهتری داشت و نیاز به تامین آب شرب از رودخانه دز نبود.

وی افزود: تصفیه خانه‌ای در شرق اهواز ساخته شده و همیشه فعال نیست به همین دلیل فاضلاب اهواز یا به رودخانه کارون ریخته می‌شود و یا در تالاب شادگان تخلیه می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.