×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

چالش های صنعت نفت با اجرای طرح های بزرگ نفتی در کشور حل می شود

جواد اوجی در آیین بهره برداری از طرح های بزرگ نفتی خوزستان با حضور رییس جمهور گفت : برای عمل به توصیه های حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای جمع آوری گازهای همراه مشعل ها و توسعه میادین مشترک ، اقدامات زیادی در حوزه وزرات نفت انجام شده است .

وزیر نفت با اشاره به اینکه این طرح ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری کامل می رسند افزود : امروز در خوزستان شاهد بهره برداری از سه طرح بزرگ جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت احداث ایستگاه پیش تراکم کارخانه ۹۰۰ ، کارخانه گاز و گازمایع ۱۰۰۰ ، پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار در منطقه امیدیه ،عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک نفتی سهراب ،بهره‌برداری کامل از ۴۰ حلقه چاه آزادگان جنوبی ،قرارداد انتقال گاز‌های همراه نفت تأسیسات نفتی بهره‌برداری غرب کارون هستیم .

اوجی گفت : برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است که روزانه ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی معادل هفت هزار و ۳۱۸ تن گاز ان جی ال، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد در این پالایشگاه تولید می‌شود.

وزیر نفت افزود : با اجرای این طرح زیست محیطی و جمع آوری و بازیابی گاز‌های مشعل‌های غرب کارون، علاوه بر خلق میلیارد‌ها دلار ثروت، انتشار co ۲ تا ۱۵ میلیون تن کاهش می‌یابد.

وی گفت : اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش‌های اسیدی می‌شود.

اوجی یادآور شد : فعالیت پالایشگاه‌های گاز هویزه و بید بلند خلیج فارس منجر به ایفای حدود ٧٠ درصد تعهدات زیست محیطی بین‌المللی ایران طبق کنوانسیون‌های بین المللی (پاریس، ژنو و …) می‌شود و پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در جنوب حوزه نفتی جفیر و شمال حوزه نفتی یادآوران در ۶۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزو طرح‌های نیمه تمام در استان بود.

وزیر نفت گفت: این وزارتخانه در دولت سیزدهم بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حال اجرا دارد که بیش از ۲ برابر مجموع عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است.

جواد اوجی وظیفه دولت را حل مشکل‌های کشور دانست افزود: کل اعتبار وزارت نفت از محل مسوولیت اجتماعی در هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم ۸۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی و کمک به رفع مشکل مردم ساکن محیط پیرامونی تأسیسات صنعت نفت وظیفه این صنعت است.

وزیر نفت افزود: هیات دولت در ۲ سفر خود به خوزستان تا کنون ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در خوزستان اختصاص داده است.

وی ادامه داد:صنعت نفت برای حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی مردم این استان بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به پرداخت نشدن چند ساله سهم عوارض آلایندگی استان خوزستان گفت: پارسال در مجموع ۵۰ هزار میلیارد ریال و امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال به خوزستان از محل سهم عوارض آلایندگی پرداخت شده است.

اوجی ادامه داد: تکمیل طرح‌های متوقف شده با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد یکی از دستاورد‌های وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی است که می‌تواند بسیاری از طرح‌های نیمه تمام را پس از سال‌های وقفه به سرانجام برساند.

وی گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی شهرستان رامشیر و رامهرمز در قالب دومین دور سفر رئیس‌جمهوری اختصاص داده شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.