×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مقاومت مردم حمیدیه باید در تاریخ دفاع مقدس ثبت ملی شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار ثبت ملی روز مقاومت مردم حمیدیه در تاریخ دفاع مقدس شد.

آیت الله کعبی به مناسبت نهم مهرماه روز مقاومت مردم شهرستان حمیدیه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: حماسه مقاومت ماندگار مردم حمیدیه در نهم مهرماه ۱۳۵۹ و خلق اولین پیروزی مردمی و غلبه بر ماشین جنگی بعثیان و متوقف کردن آنان و جلوگیری از پیشروی به سمت اهواز باید در تاریخ دفاع مقدس ثبت ملی شود.

وی افزود: حماسه نهم مهرماه حمیدیه نشان از ایمان، غیرت، وفاداری، فداکاری، ایثار، جوانمردی و عزم و اراده عشایر و مردم و نیز برخورداری آن ها از روحیه و تفکر بسیجی در طرد متجاوزان صدامی است. همکاری مردم در آزاد کردن آب به زمین های کشاورزی اطراف حمیدیه و حضور به هنگام و سرشار از ایمان، عشق و ایثار مردم حمیدیه برای مقابله با دشمنان و دفاع از سرزمین ایران و حمل سلاح و همکاری با نیروهای بسیجی و پاسدار عاشق شهادت با اسلحه ارپی چی ۷ و آتش توپخانه ارتش دلاور و همچنین تیز پروازان هوانیروز با بالگرد و الطاف و امداد و نصرت الهی، دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهم مهر ۱۳۵۹ اولین پیروزی درخشان با حضور در صحنه نبرد توسط مردم حمیدیه و همکاری دلیر مردان بسیجی، سپاهی و ارتش رقم خورد، گفت: هم اکنون نیز با وحدت، امید آفرینی و الهام بخشی با بهره مندی از ظرفیت های مردمی، روحیه و تفکر بسیجی و با الگوگیری از این حماسه مردم حمیدیه می توان بر تمام مشکلات غلبه کرد و شکوفایی مادی و معنوی سرزمین ایران اسلامی را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: رشادت ها و دلاوری های مردم حمیدیه و اولین فرمانده سپاه حمیدیه سرلشکر شهید علی هاشمی فراموش شدنی نیست. ادای حق به مردم حمیدیه، با نگاه ملی و توجه ویژه مدیران استان خوزستان و شهرستان حمیدیه و نیز خدمت صادقانه عملی می شود.

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: باید قدر و منزلت مردم ایثارگر و مقاوم حمیدیه را بدانیم و در افزایش سرمایه اجتماعی و رضایت مندی عمومی و تقویت وحدت، امنیت و اقتدار ملی کوشا باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتظار داریم توجه ویژه ای به رشد و توسعه شهرستان حمیدیه شود، گفت: باید تقویت فرهنگ ایمان و عمل صالح و تحکیم برادری، مواسات مومنانه، تقویت روحیه خدمت جهادی، ارزش های دفاع مقدس و بهره مندی از جوانان حمیدیه در جایگاه های شایسته در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. همچنین توجه به شبکه بهداشت و سلامت، آب و فاضلاب، آموزش و ترویج کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، مدیریت عادلانه آب کرخه، تقویت زیر ساخت ها، راه اندازی صنایع تبدیلی، تقویت سرمایه گذاری و نهضت کار آفرینی و اشتغال از دیگر مواردی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.