×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره مندی بیماران هموفیلی خوزستان از خدمات بیمه سلامت

محمدرضا رضایی در تشریح خدمات ارائه شده به بیماران هموفیلی گفت: در خوزستان ۴۶۸ بیمار هموفیلی نشان‌دار وجود دارد که همه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به این بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های بیماران در همه مراکز درمانی طرف قرارداد، طبق بسته خدمتی که در سامانه‌های سازمان تعریف شده است، محاسبه می‌شود، افزود: مبلغ هزینه شده بابت بیماران هموفیلی استان در ۹ ماه امسال، ۱۶۲ میلیارد ریال بوده است.

رضایی در خصوص خدماتی که به بیماران مبتلا به هموفیلی زیر پوشش صندوق صعب‌العلاج ارائه می‌شود، می‌گوید: تامین دارو‌های تخصصی این بیماران (برابر فهرست ابلاغی)، فیلتر خون، تزریق خون و فرآورده‌های خونی، هزینه آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، نمونه‌برداری از پرز‌های کوریونی جفت، تزریق فاکتور، انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین داخل مفصلی، یک سری از آزمایش‌های مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون و تعویض مفصل بیماران هموفیلی، خدماتی هستند که پیش از تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز برای این بیماران رایگان بوده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خوزستان؛ با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بیماران هموفیلی نشان‌دار شده می‌توانند علاوه بر حمایت‌های قبلی، از مزایای این صندوق هم بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: ۷ کد خدمت آزمایش، ۸ کد خدمت پرتو پزشکی، ۴ کد خدمت توانبخشی، ویزیت ۱۱ گروه تخصصی، خدمات اندام مصنوعی، خدمات بستری، خدمات پزشکی، خدمات روانشناسی و تامین تجهیزات از دیگر خدمات ارائه شده به این بیماران هستند.

رضایی می‌گوید: بیماران منتسب به نشان هموفیلی می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی مراجعه کنند تا پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه، از این خدمات بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.