×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهسازی بازار کاوه اهواز مطابق با فرهنگ بومی منطقه

سید نورالله موسوی گفت: با توجه به اینکه بازار کاوه اهواز یکی از بازار‌های قدیمی و پرتردد اهواز است، برای بهسازی آن نیز طرح معماری برگرفته شده از فرهنگ، اقلیم و معماری بومی و ایرانی اسلامی اهواز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از تزئینات و عناصر معماری اهواز از جمله عنصار معماری تاریخی هسته مرکز شهر که در سرای فتحی، سرای معین التجار و بنای سبزه‌زاری‌ها به کار گرفته شده است برای اجرا در بدنه بازار کاوه طراحی شده است، افزود: به زودی و تا قبل از پایان امسال عملیات اجرایی بهسازی این بازار آغاز خواهد شد.

موسوی ادامه داد: اجرای طرح‌هایی که در بازار و محل تردد زیاد مردم و ورود و خروج اجناس مداخله دارند، بسیار در مدت زمان اجرای طرح تاثیرگذار است، اما سعی می‌شود این پروژه در کمتر از شش ماه اجرا شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز می‌گوید: با توجه به اینکه کار به صورت بخش_بخش انجام می‌شود و پس از پایان هر قسمت، کار قسمت دیگر شروع می‌شود، اجرای این طرح چندان در عبور و مرور مردم تاثیرگذار نمی‌گذارد.

به گفته موسوی؛ همه طرح‌های بدنه‌سازی شهر، همراه نورپردازی و سیستم مانیتورینگ انجام می‌شود، اما کار طبق اولویت‌بندی و به صورت مرحله به مرحله انجام خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.