×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رونق تولید صنایع استان با فعالیت بیش از ۸۸ هزار خوزستانی

حمیدرضا فلاح گفت: یکهزار و ۹۷۴ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در سه بخش صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان به ارزش سرمایه‌گذاری ۹۹۱ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: یکهزار و ۷۶۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۶۸ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال و اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۶ نفر در بخش صنایع کوچک صادر شده است.

مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: یکصد فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در صنایع متوسط استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال و اشتغال ۶ هزار و ۸۲۷ نفر و ۱۱۴ پروانه با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر در حوزه صنایع بزرگ صادر شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در ۹ ماه نخست امسال به ارزش سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار ۶۹۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال با اشتغال پنج هزار و ۷۶۳ نفر صادر شد.

فلاح افزایش صدور پروانه بهره‌برداری را نشان‌دهنده پویایی حوزه تولید و صنعت استان دانست و اظهار کرد: صنایع بزرگ ۶۵ درصد، متوسط هشت درصد و صنایع کوچک ۲۷ درصد اشتغال حوزه تولید استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۱۶۹ پرودانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۷۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال صادر شده بود.

وی با اشاره به میزان تولید محصولات تولیدی راهبردی و مهم استان در ۹ ماهه امسال افزود: میزان تولید سیمان در این مدت یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۲۶ تن و فولاد خام ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۵۷ تن برآورد شده است.

فلاح ادامه داد: میزان تولید محصولات فولادی یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۲۲ تن، ام دی اف ۳۰۹ هزار و ۵۸۶ تن، نئوپان ۲۸ هزار و ۳۷۰ تن و شکر ۳۲۰ هزار تن ثبت شده است.

مدیرکل صمت خوزستان یکی دیگر از شاخص‌های پویایی و فعال بودن حوزه تجارت را صدور کارت بازرگانی برای افراد دارای صلاحیت دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۹۱ کارت بازرگانی در استان صادر شده که امید است در مسیر تقویت فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خوزستان اثر گذارباشد.

وی با اشاره به تمدید ۴۱۴ کارت بازرگانی در این مدت افزود: یکهزار و ۵۲ کارت بازرگانی فعال در سال گذشته در استان وجود داشت.

فلاح با بیان اینکه خوزستان دومین استان کشور در تعداد واحد‌های صنفی و اشتغال در این حوزه است، اظهارکرد: ۲۷ هزار و ۷۳۹ پروانه صنفی در ۹ ماه نخست امسال در استان صادر شده است.

وی ضمن اشاره به وجود ۴۱۲ اتحادیه صنفی در استان خوزستان افزود: طبق آخرین اطلاعات کسب شده در حال حاضر ۲۷۶ هزار و ۴۱۰ واحد صنفی دارای پروانه در استان وجود دارد که ۶۹۱ هزار و ۲۵ نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

دو هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد و به طور متوسط پنج درصد درآمد و ۲۵ درصد ارزآوری کشور توسط این استان انجام می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.