×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بازدید میدانی از روند ایجاد پوشش مناسب جهت حفاظت از گندم های جمع آوری شده و حمل از مراکز روباز به سیلوهای سرپوشیده در غرب استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان،با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان،”محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بهمراه معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و جمعی از مدیران استانی، امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، از مراکز نگهداری گندم در گمبوعه و حمیدیه بازدید بعمل آورد.

“راضی جلالی “در این بازدید که به منظور نظارت میدانی بر روند ایجاد پوشش مناسب جهت حفاظت از گندم های جمع آوری شده و همچنین چگونگی حمل و بارگیری گندم توسط کامیون ها جهت انتقال به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت، از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و پیگیریها و نظارتهای لازم را انجام داد.

«راد» معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، ضمن بی سابقه خواندن عملکرد استان خوزستان هم در میزان و تسریع در برداشت گندم و هم در حمل سریع محصول خریداری شده به مقصد مراکز نگهداری استاندارد، عملکرد دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی مشارکت کننده خوزستان را در این فرایند قابل تقدیر دانست.

در استان خوزستان که در سالهای اخیر بعنوان رتبه نخست در تولید گندم کشور معرفی شده است، تا کنون میزان برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی استان به ۹۰۰ هزار تن رسیده است که از نظر بیشترین میزان برداشت محصول گندم در بازه زمانی محدود، این استان رکورد بی سابقه ای را رقم زده است.

با توجه به پیش بینی ورود توده بارشی به استان، از هفته قبل تدابیر و هماهنگی های لازم با تشکیل قرارگاه بحران شورای کشاورزی با هدف اقدام در راستای تسریع در حمل محموله های گندم موجود در مراکز خرید روباز متعلق به تعاون روستایی در سراسر استان انجام شد.

این تدابیر باعث شد در یک محدوده زمانی چند روزه میزان نزدیک به ۹۰ درصد از محصول گندم خریداری شده به مراکز نگهداری گندم (سیلوها و کارخانجات آرد) حمل شود، که این اقدام در نوع خود یک رکورد خوب محسوب می شود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.