×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کارکنان صنعت نفت پای کار کشور ایستاده اند تا مردم کمتر فشارهای اقتصادی را لمس کنند

نشست هم اندیشی و بررسی برنامه های مدیریتی حوزه محیط زیست شرکت آغاجاری با حضور مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان و روسای ادارات محیط زیست شهرستانهای همجوار در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری  برگزار شد.
مدیر کل  حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن تشکر از برگزاری این نشست بیان کرد: حوزه نفت یعنی کارکردن در شرایط سخت،حوزه نفت یعنی اقتصاد کشور را مدیریت کردن،حوزه نفت یعنی جهادگرانی که بی منت پای کار کشور ایستاده اند تا مردم کمتر فشارهای اقتصادی را لمس کنند.
مهندس میر شکار اولویت سازمان محیط زیست را سلامت مردم دانست و عنوان کرد: ما با نگاه صیانتی در کنار مجموعه نفت هستیم و وظیفه داریم در چهارچوب قانون از مجموعه نفت پشتیبانی کنیم.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت : فعالیت های ما دو جانبه است و اگر موضوعات قانونی مطرح می شود در واقع کمک به مجموعه نفت خواهد شد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نیز در این نشست ضمن خیر عرض مقدم  هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تعامل و هم افزایی در جهت رفع مشکلات و چالش های محیط زیستی شرکت های بهره بردار دانست و عنوان کرد: ما بعنوان یک شرکت بهره بردار در کنار تولید نفت و گاز بدنبال ایجاد یک صنعت سبز هستیم.
مهندس تقی زاده با اشاره به فرسودگی تاسیسات و خطوط لوله بیان کرد : بروز حوادث و گاها آلودگی در شرکت ها با توجه به ماهیت کاری که دارند اجتناب ناپذیر است ولی هنر ما این است که اقدام به موقع انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت آغاجاری با تاکید بر لزوم صیانت از محیط زیست بعنوان یک سرمایه ملی افزود: در سال ۱۴۰۲ در جهت حفاظت از محیط زیست بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت از طریق دستگاه فرآورش سیار جمع آوری شد که در نوع خود کم نظیر بود.
مهندس جواد تقی زاده گفت : جمع آوری اسلج های نفتی ، برنامه ریزی جهت احداث تصفیه خانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، پیگیری رفع مشکل فاضلاب شهر امیدیه  را بخشی از پروژه های در دست اقدام شرکت آغاجاری جهت صیانت از محیط زیست برشمرد.
مهندس تقی زاده افزود: بیش از ۵۰ سال است پساب نمک زدایی بعنوان یک معضل بزرگ  محیط زیستی در شرکت آغاجاری شناخته شده بود که از مرداد سال گذشته با بررسی  دقیق توسط تیم کارشناسی شرکت طراحی ساخت یک کارخانه تصفیه پساب نمک زدایی انجام شده و در مرحله اخذ مجوز و تهیه قرارداد می باشد که در صورت تحقق علاوه بر رفع معضلات زیست محیطی در اشتغال زایی هم بسیار موثری خواهد بود.
مدیر عامل شرکت آغاجاری همچنین احداث مزرعه احیای خاک های آلوده برای نخستین بار در سطح شرکت ملی نفت ایران را یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت آغاجاری بر شمرد و افزود : پس از جمع آوری خاک های آلوده به مواد نفتی پاک سازی کامل انجام می شود و مجددا خاک به محل مورد استفاده باز گردانده می شود.
در ادامه این نشست ۳ ساعته  که دکتر مرادی رئیس محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و روسای ادارات محیط زیست شهرستان های امیدیه،آغاجاری،رامشیر،بهمئی هندیجان ماهشهر و،بهبهان و رامهرمز نیز حضور داشتند، برخی از چالش ها و معضلات محیط زیستی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.