×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

احیای گروه های تعمیرات خط گرم پس از ۴۰ سال و به همت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان

با تلاش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گروه های تعمیرات خط گرم در استان خوزستان پس از وقفه ای ۴۰ ساله مجدداً احیا و به فعالیت مشغول شده اند.

رضا غضنفری مدیرعامل این شرکت گفت:سابقه کارگروه های خط گرم یا Hotline در استان خوزستان به پیش از سال های ۱۳۵۷ باز می گردد و پس از آن به دلیل تبعات ناشی از جنگ تحمیلی و آسیب های گسترده به شبکه های برق، وقفه ای ناخواسته در ادامه فعالیت این گروه ها به وجود آمد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد:با توجه به نقش استراتژیک برق در تمامی شئونات زندگی مردم و توسعه زیر ساخت های استان خوزستان تصمیم بر آن شد تا با جدیت احیای گروه های خط گرم در دستورکار قرار گیرد و این امر با حمایت مسئولان توانیر و مسئولان استانی هم اکنون به سرانجام رسیده است.

غضنفری با اشاره به اینکه انجام فعالیت های مبتنی بر خط گرم علاوه بر تخصص ویژه نیاز به ماشین آلات و تجهیزات خاص دارد افزود: برای این کار، ۱۳ بالابر که کاملاً عایق بوده و تا سطح ۴۶ هزار ولت عایق برق می باشند تهیه و ۸ دستگاه دیگر نیز در حال طراحی و ساخت می باشد.

وی ادامه داد:تاکنون ۲۴ گروه، ۴ نفره از آموزش های تخصصی بهره مند شده و یکی از مهمترین اقدام های صورت گرفته در زمینه آموزش گروه ها، تربیت ۴ مربی است که استان خوزستان از این حیث به خودکفایی رسیده و حتی قادر به انتقال تجربیات و دانش مرتبط به سایر شرکت ها می باشد و این موضوع برای استان خوزستان که متولی بخش عمده ای از تامین و توزیع انرژی برق می باشد بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق خوزستان کاهش انرژی توزیع نشده را از دیگر ویژگی های گروه های خط گرم برشمرد و خاطرنشان ساخت: به دلیل عدم قطع برق از هدرفت انرژی توزیع نشده جلوگیری خواهد شد که این امر، جلوگیری از اتلاف سرمایه ها و منابع مالی صنعت برق را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون ۸۲ هزار و ۶۷۲ مگاوات ساعت با فعالیت گروه های خط گرم صرفه جویی شده است ادامه داد:در حال حاضر ۳ گروه جدید در حال گذراندن دوره های آموزشی بوده و ۹۲ نفر نیز تحت آموزش های تخصصی قرار گرفته اند که تا این لحظه ۹ هزار و ۶۱۵ ساعت کار تعمیرات انجام داده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان حجم سرمایه گذاری انجام شده برای احیاء، راه اندازی و فعالیت گروه های خط گرم را ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام و حمایت مسئولان توانیر و استان خوزستان از این طرح بزرگ از دلایل اصلی موفقیت آن بر شمرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.