×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برداشت دو هزار تن کلزا از مزارع شرکت نیشکر هفت‌تپه

به گفته مهندس علیرضا دورباشی‌زاده مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، پیش‌بینی می‌شود دو هزار تن محصول کلزا روانه بازار شود که می‌تواند با تولید روغن و کنجاله کمک شایانی به اقتصاد کشور شود.

وی بیان داشت: عملیات کشت کلزا در تاریخ ۱۸ مهر سال گذشته آغاز و تا اول اردیبهشت‌ماه سال جاری عملیات داشت آن ادامه داشت.

مهندس دورباشی‌زاده در ادامه با اشاره به افزایش صد در صدی برداشت کلزا نسبت به سال گذشته، گفت: سال گذشته برداشت کلزا از پانصد هکتار از مزارع هفت‌تپه انجام شد که امسال این رقم به هزار هکتار رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در پی داشت.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، پرسنل غیور و پرتلاش شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در راستای اجرای منویات آن معظم له در تحقق شعار سال، اقدامات بسیار مطلوبی را چه در حوزه تولید نیشکری و چه در حوزه تولیدات غیرنیشکری انجام داده‌اند.

به گفته دکتر عادل رفعت‌جو معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، مراحل کاشت و داشت این مزارع برای نخستین بار بصورت کاملا بومی و به وسیله کارکنان پرتلاش شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه انجام شده است.

وی ادامه داد: این امر به واسطه توجه ویژه مدیرعامل محترم شرکت توسعه نیشکر جناب آقای دکتر ناصری و حمایت‌های بی‌شائبه مدیرعامل محترم شرکت نیشکر هفت‌تپه جناب آقای مهندس دورباشی‌زاده در خرید ادوات کشت کلزا صورت گرفت.

گفتنی است، کشت تمامی سطوح امسال محصول کلزا، بصورت شرکتی و برخلاف سنوات گذشته بدون بکارگیری پیمانکار انجام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.