×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شتاب بخشی در پرداخت خسارات سیل ضروری است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بازسازی مناطق سیل زده نیازمند تدبیر و آینده نگری مناسب بوده و شتاب بخشی در روند پرداخت خسارات نیز برای کاهش آلام مردم از ضرورت هاست.

آیت الله عبدالکریم فرحانی در محل مسجد اعظم اهواز با اشاره به اهمیت توجه به بازسازی منازل آسیب دیده از سیل و تداوم خدمت رسانی به سیل زدگان استان اظهار داشت: ملت شریف ایران پس از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه های مختلف بخصوص در بحث دفاع از آرمان های انقلاب و نظام ، دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و در هفته های گذشته نیز در مقابله با سیلاب و کمک به سیل زدگان ظرفیت های ارزشمند خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: مردم خوزستان در سیلاب اخیر ارادت خود را نسبت به انقلاب و ولایت بار دیگر به رخ دشمنان کشانده و از اعتقادات خود ذره ای کوتاه نیامدند و در کنار دستگاه های مختلف و نیروهای مسلح شبانه روزی برای کمک به هموطنان خود پای کار بودند.
وی بیان کرد: خوزستان در سال های ۹۵، ۹۷ و ۹۸ شاهد سیلاب هایی بود که شاید سیل امسال با حجم بیشتر و خسارت های فراوان تری همراه بود اما پرداخت نشدن خسارات سیل در سال های گذشته مردم را ناراحت کرد.
آیت الله فرحانی گفت: اکنون بخش عمده ای از خسارت های سیل در سال ۹۵ پرداخت شده اما خسارات سیل سال ۹۷ هنوز پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق استان خوزستان در سال های گذشته شاهد بودیم که مردم به دلیل خسارات ناشی از سیل و یا خشکسالی و کمبود آب، از کشاورزی محروم بودند و در برخی نقاط نیز کشت برنج ممنوع شد و همین امر موقعیت شغلی بسیاری از مردم خوزستان را به خطر انداخت و امسال نیز که شرایط کشاورزی بهتر بود ، سیل تمام محصولات آن را از بین برد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بازسازی مناطق سیل زده و همچنین هدایت کمک های جمع آوری شده و اهدایی از سوی دولت و نهادها نیز یکی از اقداماتی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق تری است.
وی افزود: مدیریت با برنامه نیازمند آشنایی با جغرافیای طبیعی و انسانی است چرا اگر در بازسازی مناطق در این موارد شناخت کافی داشته باشیم، می توانیم در این مرحله نیز اقدامات موثری برای کمک به مردم آسیب دیده استان خوزستان انجام دهیم.
حالت فوق العاده ناشی از سیل اخیر در خوزستان با کاهش دبی سدهای این استان در روزهای اخیر و برطرف شدن خطر سیل و آبگرفتگی لغو شد .
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز پیش از این گفته بود که ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر از تاریخ چهارم فروردین امسال تاکنون در سیل خوزستان امدادرسانی شدند و این امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

 ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.