×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عبور خرید تضمینی گندم خوزستان از مرز یک میلیون تن

خدا رحم امیری زاده مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره به اینکه خرید گندم تضمینی امروز به  یک میلیون و  ۱۲هزار و ۵۰۰ تن  رسیده است ،گفت:این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰هزار تن افزایش نشان می دهد که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می شود.
خدارحم امیری زاده با بیان اینکه روز گذشته  ۳۸هزار تن گندم استاندارد از کشاورزان خوزستانی خریداری و به سیلوها و انبارها انتقال یافت افزود: برداشت و خرید گندم در همه نقاط استان بجز مناطق مرتفع و سردسیر شمال شرق خوزستان ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور پیش بینی کرد با ادامه این روند ، میزان خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان به رقم یک میلیون و ۴۰۰هزار تن برسد که حدود ۳۰۰هزار تن از پیش بینی قبلی بیشتر است.
امیری زاده افزود:با وجود بحران سیلاب و پیامدهای ناشی از آبگرفتگی ۲۰۰هزار هکتار از اراضی همجوار رودخانه های کارون ، کرخه و دز ، خوزستان بار دیگر رکورد سال گذشته را در خرید گندم تکرار کند.

سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ حدود یک میلیون و ۱۳۰هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که با این خرید ، استان خوزستان رتبه نخست را در کشور کسب کرد.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیلاب اخیر۸۲هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و نیشکری خوزستان خسارت وارد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.