×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خودکفایی امروز نتیجه برنامه ریزی و تلاش دیروز

خدارحم امیری زاده مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ در خصوص خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گفت: الحمداله امروز پس از سال ها تلاش و خودباوری طعم و لذت خودکفایی را  در تولید گندم  لمس نموده ایم و قطعاً با دستور اخیر ریاست محترم جمهور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی می توان گام های بلند تری را در خصوص افزایش تولید گندم و هم در سایر محصولاتی که ضرورت تولید آن تا رسیدن به خودکفایی احساس می شود، برداشت.

وی افزود: امروز در بحث تولید دانه های روغنی بخصوص کلزا راه بسیاری  تا رسیدن به خودکفایی در پیش داریم ولی دستور اخیر ریاست جمهور محترم می تواند در جهت تسهیل شرایط و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، موانع بسیاری را برداشته و هر چه سریعتر جشن شکوفایی و اقتدار تولید را برای یکی دیگر از محصولات کشاورزی برگزار نمائیم.

امیری زاده افزود شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت غله در بحث خرید، نگهداری و توزیع این کالاهای استراتژیک نقش بسزایی ایفا می کند و امروز نتایج اقدامات خود را در افزایش تولید و راندمان کیفی بخش های مختلف مشاهده می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران متولی اصلی خرید تضمینی گندم و کلزا در کشور است و با برنامه ریزی های مناسب طی سالیان متوالی توانسته رنگ امید را به کشاورزان هدیه دهد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ با بیان مبلغ پرداخت شده به کشاورزان گندم کار و کلزا در سال جاری اظهار داشت: تا کنون حدود ۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی بصورت نقد پرداخت شده است که این میزان نقدینگی در استان نوید رونق در سایر فعالیت ها و چرخه اقتصادی را می دهد.

امیری زاده نتیجه خودکفایی و خوداتکایی در محصولات کشاورزی را اقتدار کشور خواند و گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به معنای تضمین امنیت ملی و امنیت غذایی کشور می باشد و نباید به سادگی از چنین دستاوردهایی که با تلاش، امید و  تدبیر به آن رسیدیم و امروز تثبیت شده است عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ با بیان پتانسیل های موجود در خوزستان خاطر نشان کرد: امروز از استان خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور بدلیل تولید حدود ۱۶ میلیون تنی محصولات کشاورزی در کشور یاد می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود این استان در زمینه تولید محصولا ت کشاورزی نظیر گندم، دانه روغنی کلزا، گندم بذری، و خرما مقام نخست را دارد و با توجه به همجواری به ۵ استان کشور و دسترسی به کشورهایعراق و حوزه خلیج فارس همچنین خطوط هوایی بین المللی، راه آهن و بنادر بزرگ کشتی رانی توانسته جایگاه خود را در سایر زمینه های تولید علاوه بر نفت و گاز  به عرصه بگذارد

وی افزود: بزودی با آغاز طرح های جدید و بهره برداری از پروژه های کشاورزی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری شکوفایی تولید بیش از پیش به چشم خواهد آمد

امیری زاده با آرزوی اینکه بتوانیم از مرحله خودکفایی و خوداتکایی به مرحله صادرات این محصولات برسیم گفت: راه تحقق اقتصاد مقاومتی خودکفایی و صادرات در تولیدات خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.