×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

معدوم‌سازی بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از معدوم‌سازی بیش از۳۵۰۰کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبادان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

جعفر ربیحاوی در این خصوص اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبادان در سالجاری همزمان با برنامه‌های تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی  موفق به کشف این مواد فاسد و غیرقابل مصرف انسانی و حیوانی شدند و پس از هماهنگی و اخذ دستور قضایی، مواد مکشوفه معدوم شدند.

وی افزود: از جمله موادغذایی معدوم‌شده می‌توان به انواع شربت‌های ویمتو و موگو، روغن‌های غیرقابل مصرف و مواد پروتئینی اشاره کرد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این مدت بیش از ۴۳۰۰مورد بازرسی از واحدهای صنفی در قالب طرح‌های تشدیدی مختلف انجام شده و استفاده از دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در دستور کار بازرسان بود.

وی اضافه کرد: تعداد نمونه‌برداری‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌های یادشده در این بازه زمانی ۲۲۷۶ نمونه بوده است که شامل کنترل کیفی روغن‌های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران بود و نهایتا در مجموع کنترل‌های بهداشتی، مقادیر مذکور از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

ربیحاوی با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر بر توجه جدی شهروندان به کیفیت انواع اقلام غذایی مصرفی این ایام از جمله انواع شربت و آجیل و خرید از فروشگاه‌های معتبر تاکید و اضافه کرد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط پاسخ داده می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.