×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پرداخت مطالبات فرهنگیان شرط رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسیدگی به مواردی مانند مشخص کردن وضعیت نیروهای پیش دبستانی، اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان از مطالبات اصلی نمایندگان از وزیر آینده آموزش و پرورش است.

علی سـاری در این خصوص گفت: آموزش و پرورش طیف وسیعی از جامعه را در بر می گیرد از این رو این وزارتخانه باید با برنامه ریزی های صحیح، راهکارهای مناسب و برنامه های عملیاتی انتظارات موجود را برآورده کند.

وی با بیان اینکه از نوآموزان پیش دبستانی تا فرهنگیان بازنشسته با آموزش و پرورش مرتبط هستند، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت روزانه پذیرای کودکانی است که تازه به مدارس قدم می گذارند، در عین حال نوجوانان، جوانان، فرهنگیان و بازنشستگان نیز از مخاطبان آموزش و پرورش هستند و این دستگاه عظیم فرهنگی و تربیتی باید به نیازهایی که این اقشار مختلف در خصوص آموزش، تعلیم، تربیت، رفاه، معیشت و … دارند، پاسخ بدهد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در عین حال آموزش و پرورش را دارای مشکلات عدیده ای از قبیل چالش های بودجه و نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی نمایندگان از وزیر بعدی آموزش و پرورش تبدیل وضعیت و سامان دهی گروه های مختلفی است که در حال حاضر از وضعیت استخدامی و جذب پایداری در آموزش و پرورش برخوردار نیستند.

ساری با تاکید بر اینکه رسیدگی به مواردی مانند مشخص کردن وضعیت نیروهای پیش دبستانی، اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان از مطالبات اصلی نمایندگان از وزیر آینده آموزش و پرورش است، گفت: تا به امروز هر کسی که آمده فقط وعده داده است. وزیر آینده باید به وعده هایش عمل کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرپرست برای یک دوره سه ماهه تعیین می شود، رئیس جمهور باید طی هفته های آینده وزیر جدید را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند تا وزارت آموزش و پرورش بیشتر از این با سرپرست اداره نشود.

وی یادآور شد: وزیری برای تصدی گری وزارت آموزش و پرورش از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد می گیرد که با ارائه راهکارها و برنامه های عملی مورد قبول مجلس، به این انتظارات جامعه عمل بپوشاند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.