×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ظرفیت های بالایی صنعت حفاری برای ارایه خدمات در داخل و خارج از کشور

همزمان با پنجمین روز گرامیداشت هفته دولت، برای نخستین بار نشست هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با حضور معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در موقعیت استقرار دستگاه حفاری ۷۴ فتح برگزار شد.

 در این نشست که در منطقه عملیاتی حفاری در میدان نفتی سپهر در گستره عملیاتی غرب کارون برگزار گردید، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و جمعی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران حضور داشتند.

فرخ علیخانی در این نشست ضمن بزرگداشت هفته دولت و  تجلیل از مقام شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر ، صنعت حفاری را پیشران فرآیند تولید نفت و گاز عنوان کرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در بیان جایگاه شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در حدود چهار دهه پس از تأسیس، نقش مهمی در تامین نیازهای صنعت نفت در بخش حفاری چاه ها و ارائه خدمات جانبی یکپارچه ایفا کرده است.

وی با اشاره به مشارکت ملی حفاری در پروژه های میدان محور و طرح توسعه میادین مشترک، خواستار برنامه ریزی جهت شتاب بخشیدن به اجرای پروژه ها در مناطق خشکی و دریایی شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران نیز با بزرگداشت هفته دولت به تشریح توانمندی های شرکت در ابعاد مختلف فنی و تخصصی  عملیات حفاری و خدمات جانبی با بهره مندی از منابع انسانی متخصص و مجرب پرداخت.

سید عبدالله موسوی گفت: صنعت حفاری در کشور به طور کامل بومی است و از صفر تا صد توسط متخصصان، کارشناسان و کارکنان ایرانی مدیریت می شود و  توانایی و ظرفیت های بالایی برای ارایه خدمات در مناطق خشکی و دریایی در داخل و خارج از کشور دارد.

وی افزود: این شرکت در سال جاری همسو با انجام وظایف ذاتی و اهتمام به مسئولیت های اجتماعی، تلاش مدیریتی خود را با هدف کلان نگری و  توسعه شرکت بر روی بازار یابی و بسط روابط با شرکت های کارفرمایی و شرکت های بخش خصوصی در موضوع همکاری های دو جانبه و چند جانبه متمرکز کرده است.

در این نشست که با پیوستن مدیران و روسای عملیاتی و متخصصان دستگاه حفاری ۷۴ فتح همراه شد، رئیس دستگاه گزارشی از موقعیت این دکل که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – یک شرکت است، ارایه داد.

باقر انصاری توضیح داد: این دستگاه حفاری سنگین که دو هزار اسب بخار توان دارد از زمان پیوستن به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در اواخر سال ۱۳۸۹ در حفاری چاه های اکتشافی در مناطق مختلف کشور از جمله استان های خراسان رضوی، فارس، لرستان و قم به کار گرفته شده و حفاری در میدان سپهر شرقی یک، اولین چاهی می باشد که در استان خوزستان حفر می کند.

وی گفت: برابر گزارش ها و مستندات مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت دستگاه حفاری ۷۴ فتح  از زمان راه انداری تا کنون  حفر و تکمیل هشت حلقه چاه اکتشافی به متراژ ۲۸ هزار و ۵۰ متر را در کارنامه خود دارد.

انصاری افزود: این دکل از بیستم اسفندماه سال گذشته در این موقعیت اثبات و هم اینک در حال حفاری یک حلقه چاه اکتشافی برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران  در عمق سه هزار متری می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.